Datorkrig

Nej, men ruggit sugen.
Köpte Viven på releasedagen i Maj 2016 så är ju hög tid att byta upp mig. =)

Jag misstänker att om en person är ute efter en bärbar Mac för att att surfa på så är ett VR-headset dyrt oavsett om det är ett äpple eller päron på det :slight_smile:

1 gillning

Det är ju inte VR 2.0 men en bra stepup iaf. Tycker det är mer glare på denna dock. Mörka scener med vita objekt ser sämre ut i detta headset än i Viven. Eftersom jag är VR-utvecklare och fått Knuckles kontrolller av Valve så valde jag bara köpa headset, funkar bra med de gamla basstationerna. Personligen inget fan av Knuckles faktiskt. Gillar Vive wands bättre.

Pratar lite om knuckles i vårt spel här

Intressant att höra om Knuckles, min ena styrplatta funkar dåligt på högersidan. Har väntat in de nya kontrollerna lite, men kanske lika bra köpa en ny wand istället.

Smaken är som baken. Om du har möjlighet testa gör det innan du slår till.

Är bara Apple fans som bryr sig om detta
Dessutom är det mycket smart av Samsung att testa med att plocka bort 3.5 mm jack på Note serien som inte är mainstream. Klagar Samsung kunderna så behåller man den på 11an, klagas det inte så ryker den. Samsung har fortfarande fler modeller med 3.5 mm jack än utan så jag tyckte de var lite snabba att ta bort reklamen :slightly_smiling_face:

Note 10 är dock erhört läcker och 90.9 procent i screen to body ratio WOW

Lite regler här, så fort vi pekar ut hela grupper så som att de skulle ha en åsikt blir det obligatorisk flytt till den mindre konstruktiva tråden “Datorkrig”.

1 gillning

Varför är Windows så jäkla fult nuförtiden? Får migrän av att behöva använda Outlook på jobbet :nauseated_face:

Jag har faktiskt lyckats göra mitt Windows rätt nice - men så använder jag inte Outlook heller :slight_smile:

Reklam?

Va?

Ditt inlägg, du skrev du ogillar Windows för reklam.

Exakt så, när det kom var det reklam på låsskärmen, hela startmenyn sönderkladdad med candy crush och annat mög.

Ja, dels så installerar Windows 10 diverse spel och appar som man inte bett om. Sedan har de haft reklam på både låsskärm och skärmsläckare. (Gäller ej Windows 10 Enterprise och Education.)

1 gillning

Aha! Reklam på låskärmen har jag inte sett och hela startmenyn Purgade jag :slight_smile:

Jag fick upp en stor bakgrund med Tomb Raider och en knapp för att köpa det, helt sjukt.

Edit:

Så här:

https://www.google.se/amp/s/bgr.com/2016/02/25/windows-10-ads-lock-screen-disable/amp/

Hehe, stackars Microsoft, måste vara svårt att få ihop pengarna i slutet av månaden.

Antar att det där var en lite semi-skandal som aldrig upprepades dock.

Denna artikel är skriven i juni i år så jag tror det än är kvar faktiskt.

De kanske tänker att det är inte är någon mening att visa reklam för just mig!

Du köper ju allt ändå! :v: