Dataintrång hos Ubiquiti

Host, host… jag kommer inte ihåg hur man byter lösenord… Hur gör man?

Logga in här account.ui.com

Gå in på Security och välj change password.

1 gillning

Tack! Slog på 2FA också.

3 gillningar

ja bökigt om de blivit hackade… men… Inte så det kommer åt din data med all lätthet.

Jag har inte fått något. :man_shrugging:

Du och jag ligger på en VIP-server som inte hade intrång.

1 gillning

Jag fick mitt Mail precis nu. Då hade jag redan bytt till mina konton.
Tror det var @xms67 som jinxade det. :wink:
Separat från vad man kan tycka om att ha våra telefon och e-postadresser på en tredjepartsserver så är det väl ändå föredömligt hur de agerar med att maila ut direkt innan de ens vet att något har blivit läckt.

2 gillningar

Söker jag på haveibeenpwned så finns inte min mail med, men dom kanske inte hunnit uppdatera databasen? Lösenordet är ändå bytt.

Nu har även jag fått mejlet. Alltid något. Men kan inte släppa tanken på att om Unifi kan bli hackade, då kan väl även intrång ske hos :apple:

Det finns aldrig några hundraprocentiga garantier. Det är därför man ska använda 2FA på alla konton där det är möjligt.

Det vore nog direkt oklokt att ens försöka tiga ihjäl en dataläcka. Speciellt av ett företag som jobbar med nätverk och säkerhet. Bättre att gå ut med det man vet än att det börjar spekuleras på nätet.

Absolut, det är det som är föredömligt.
Det har ju funnits de företag som antagligen resonerat som så att det är skulle skada dem för mycket om det stämde så att de inte sagt något i hopp om att det inte skulle vara sant.

Fick också ett mejl till slut (sent i natt). Har bytt lösenord.

1 gillning

The Verge: Ubiquiti, maker of prosumer routers and access points, has had a data breach:

Ubiquiti, the company I bought networking gear from because I wanted Wi-Fi that’s totally under my control, now tells me something may not have been under my control after all: my basic account information.

1 gillning

Samma här.