Från sajten:

I Danmark ligger Faxe Kondi strax efter Coca-Cola och Pepsi som den mest sålda läsken och drycken, som lanserades 1971, kommer nu till Sverige. Lanseringen sker i sommar och först ut är Skåne. Det är fotbollsspelaren och läkaren Knud Lundberg som tog fram läsken för cirka 50 år sedan. Faxe Kondi kommer att gå att köpa både som Original och Zero och den innehåller druvsocker.
– Faxe Kondi är inte bara en smakresa tillbaka till 70- och 80-talet för många, utan också ett sportigt, lekfullt och uppfriskande alkoholfritt alternativ för en ny generation konsumenter.
De kommer att slå upp en pop-up i Malmö där läsken kommer att delas ut gratis den 5 juni. Den kommer även att finnas i vanliga butiker samt i DollarStores 140 butiker.
Pressmeddelande
Härligt! Slipper man bunkra när man är över på andra sidan bron.
2 gillningar
@Thomas
Ja, det är verkligen sorgligt att han inte finns med oss längre. Ernst Hugo Järegård hade den unika förmågan att bara genom att gå in i ett rum och knappt säga någonting ändra stämningen från varm och kärleksfull till fullständig skräck.
Jag kommer ihåg att jag var rädd för honom som barn, och nu som vuxen inser jag bara att han var en väldigt duktig skådespelare. Jag och min fru slänger ur oss det uttrycket lite då och då, och det är nog vårt sätt att minnas honom.
De som fattar, fattar. De andra får väl tro att jag hatar danskar.
3 gillningar
Sist jag var i Köpenhamn upptäckte jag att den fanns i Zero variant. Har alltid älskat den sen jag var liten.
1 gillning
Ja köper alltid med oss hem från Bornholm. Undra om danskarna kommer att bunkra i Sverige då valutan och sockerskatten måste göra mycket 
Det var ju inte så länge. 
1 gillning
Jag köpte den förra veckan. Två klunkar sen fick den åka i vasken. Mindes det som jag brukade gilla den..
1 gillning