Dags att skaffa adventskalender? Teknikveckan har spanat in några

Från sajten:
image

Vi närmar oss julen med stormsteg, varför inte räkna ner till julafton med en adventskalender?

Pusselkalender med nytt motiv varje dag på 54 bitar fram till julafton från Jan Van Haasteren.

Jan Van Haasteren är kända för sina komiska pussel där varje motiv är ett nytt äventyr.

Pris: Runt 400kr

Du hittar den här: Pusselbutiken, Panduro, Spelexperten och Amazon.

För den kreativa personen har Penstore sin årliga adventskalender med kreativt material.

Penstore säger att dom vill överträffa förväntningarna i år med en samling av världens främsta varumärken inom kreativitet bakom sina luckor.

Pris: 549kr

Du hittar den här: Penstore

För chokladälskaren har Lindt ett par kalendrar, här är deras tredimensionella kalender som föreställer Lindts chokladfabrik.

Bakom luckorna finns mjölkchokladfigurer och Lindor-praliner i olika smaker.

Pris: 399kr

Du hittar den här: Lindt

24 dagar av asiatiskt snack i fullsize ihopsatt av Coolstuff.

Coolstuff har satt ihop en kalender som ska ta oss på en kulinarisk resa genom Asien.

Pris: 1195kr

Du hittar den här: Coolstuff

Chokladkalender ifrån Fazer innehållande en blandning av deras praliner.

Karl Fazer Adventskalender innehållande 200g av deras goda choklad.

Pris: 151kr

Du hittar den här: Fazer

För den som vill att både kropp och hem ska lukta gott från Rituals.

Innehållet varierar med allt från ljus till krämer.

Pris: 899kr

Du hittar den här: Prisjakt

För hemmafixaren som kanske vill bygga en släde, från Bosch.

Vem vill inte ha 24 dagar av verktyg!

Pris: 599kr

Du hittar den här: Prisjakt

Lyxiga godsaker ifrån Mr Cake, bantningen kan vänta till Januari.

Smakkombinationer skapade med finaste råvaror och belgisk choklad.

Pris: 789kr

Du hittar den här: MrCake

3 gillningar

Wera har ju länge kört med en kalender för oss som gillar verktyg :heart_eyes:

Till sonen var jag nära att beställa en från HotWheels :sweat_smile:

1 gillning

Körde alltid ett gäng Lego-kalendrar tidigare. Nu försöker jag ju minska på plastrelaterade laster i livet. Men för den som inte är lika disciplinerad som mig så tror jag dessutom de sänks rejält i pris snart strax innan 1 december.

1 gillning

Vi köper sedan flera år den från Rituals til dottern. Den är väldigt fin.

1 gillning

Jag beställde precis en sådan till sambon, men hittade den för ett bättre pris jämfört med det som länkades ovan.

https://www.boozt.com/se/sv/rituals/classic-advent-calendar-2024_32752788

1 gillning

Alla fiskeintresserade ska ju köpa sig en kalender från Westin :slight_smile:

2 gillningar

Tror detta är @Bluish debut som ”skribent” på TV? I så fall ett Grattis!, annars nöjer jag mig med ett Bra jobbat! :+1:

Ha, ha, jag misstolkade först att det var totalt 54 bitar fram till julafton. Det blir ju oftast bara två pusselbitar per dag, hur svårt kan det vara? :joy:

Verkar vara slutsålt överallt… :slightly_frowning_face:

Har hittills skrivit två recensioner, en nyhet och nu denna artikeln om kalendrar men tackar. :grin:
Jag tänker att dom kanske får in den igen innan December, alternativt kan det säkert finnas i någon butik. :blush:
Du läste ju inte hela meningen " nytt motiv varje dag på 54 bitar" xD

2 gillningar

Finns här men lite dyrare.

https://www.amazon.se/gp/product/B0CV1D6GKF/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3P63AXXXD24L6&psc=1

1 gillning

Redan köpt en sådan till sonen..:grin:

Blir denna varje år.

3 gillningar

Själv slog jag till på en sån här till polaren som fyller år på fredag.
Årets Øl Julekalender Premium 24 stk. (inkl. fragt)(Forudbestilling)

Sambon köpte lyko man kalendern förra och detta år, prisvärd alla dagar. Värt att testa! Blev en stor necessär i grått! Ska bli kul att testa.
Köpte också Bobbys julkalender till sambon för att skämma bort henne lite mer. Prisvärd för att det är stora produkter

2 gillningar

fick en hemmasnickrad på farsdag , tror ja fått de 3 gånger av kidsen, de e dom bästa !!

6 gillningar

Jag köpte mig en vinkalender:
https://www.totalwine.com/wine/gift-baskets-sets/gift-baskets/its-the-most-winederful-time-of-the-year-wine-advent/p/2126247241?_br_psugg_q=advent+calendar

Du får nog lägga en bild istället, går inte att gå in på den sidan från Sverige.

Farsdagspresent:

1 gillning

Ah... En del amerikanska bolag är så oerhört sugna på geofencing, helt utan anledning.

Såhär ser det ut. 24 småflaskor.

1 gillning

Den här ser rätt nice ut också!

Har ingen adventskalender. Men min underbara fru lägger en liten julklapp i en strumpa varje dag fram till jul.

Idag var det ett par mjukisar å en bärs till kvällens viktiga match

6 gillningar