Som fitnessinfluencer trodde jag det var kyckling och ris på menyn hos dig?
Mycket ris och rå fisk..
Matlåda med mig till jobbet 1-2 gånger i veckan. Annars äter jag i matsalen på jobbet där det finns tre olika alternativ och då blir det oftast fisk för min del.
Frun hade Edenred men dom har gått över till Epassi. Är väl liknande men skall funka på fler ställen. Så har lagt till hennes i kort i min Apple Wallet. Så frun bjuder mig på lunch när jag äter kan man säga.
Beställer hem mat varje dag. Typ 2 gånger om dagen. Ibland åker vi och handlar och lagar själv, men det är typ dyrare än att beställa så vi är lite bekväma
Ja, det är lite "gratis pengar", man ser ju aldrig det på lönekontot, men ändå kan man handla lunch med kortet utan att belasta sitt vanliga konto
Får inte du avdrag också? Hade Ederend på förra jobbet, då drogs det väl typ 700 och man fick 1250(?) laddat tror jag
Men gick ju använda typ överallt där det såldes mat, jag brukade handla på ICA
Helvete vilka förmåner ni har, en annan får svettas och skatta för flisen innan man kan köpa sig en lunch.
Du har väl så snäll chef så du behöver inte oroa dig, räknas väl som avrundningsfel för dig?
Jag äter låda större delen av veckan, brukar bli en dag i veckan där vi käkar ute typ
Frun som är hemma tycker det är bättre vi köper utemat hemma, så hon får vara med också
Ja precis, det kostar 1215kr och då sätts det in 2532 per månad. Sen är det väl lite förmånsskatt på det. Tror man går ungefär en tusenlapp plus i slutändan.
Ah då har ni dubbelt upp mot för vad vi hade
Ja även om jag oftast åt låda även då så var det ju bra på ICA
Vad är det ni beställer om ni upplever det som billigare än att laga själva?
De bor i Thailand.
Friterad hund.
Aldrig matlåda.
Köper alltid mat på lunchen.
Har oftast matlåda med mej, rester från föregående middag.
Man blir ju ruinerad om man skall äta ute varje dag.
På prat om detta, vad är det för lunchpriser där ni rör er? Är det lika stora differenser mellan olika städer som det är på vissa livsmedelpriser?
Här i Nacka (stockholm) så är det vanligt med priser kring 145-155 kr.
Käkar oftast för 80-120 kr i Malmö.
Lyx! Finns inget billigare än 120 kr i närheten av mitt jobb.
Brukar komma undan med 100-135kr i nordöstra Skåne/Blekinge.
Äter ute några gånger i månaden, resten är låda. Går knappt att hitta en lunch under 150-160 spänn längre. Inte värt det för lite bränsle.