Dagens lunch?

Jag är lite nyfiken på vad ni äter för lunch?. Låda 5 dagar i veckan eller 3 rätters på grand.

Jag själv äter låda varje dag i veckan. Oftast samma sak också vilket blir lite tråkigt men billigt :slight_smile:

1 gillning

Det är matlåda som gäller, kanske nån enstaka lunch som inköps pga glömd låda eller att kollegorna vill ut.
Skulle inte fungera ekonomiskt att köpa ute varje dag :slight_smile:.

Äter inte lunch, mitt på dagen så äter jag middag. Hör man ju.

2 gillningar

Beror på, jobbar ju för det mesta hemma, orkar jag laga nåt eller om det finns rester kvar från dagen innan blir det det, annars blir det foodora eller hämtmat från någon restaurang i närheten. De dagar jag är på kontoret är det 100% utemat som gäller.

Matlåda mestadels av tiden. Kanske äter ute ett par gånger i månaden när kollegorna vill ut. Jobbar i ett industriområde så det är till att köra en bit om man vill luncha ute, så oftast är det även smidigast med låda.

Låda alla jobbdagar.

Norrköpings Flygplats alla arbetsdagar. Resterande dagar kan bli vad som helst men oftast onyttigt. :blush:

1 gillning

Icke att förglömma djuraffären. MCD Norrköpings trognaste kund sedan öppningen på 70-talet.

Donken är ju inte lunch, det är ju nattamad. :blush::blush:

1 gillning

Väldigt varierat för min del. Jobbar jag hemma kan det bli lite vad som helst, händer ofta att frukost och lunch blir sammanslagna på något sätt.

På kontoret blir det oftast lunchlåda eller take away som äts på kontoret. Vi sitter bara tre stycken på vårt kontor och det är sällan vi går ut gemensamt och äter lunch, utan vi äter i regel tillsammans i lunchrummet. Får man besök går vi oftast ut och käkar lunch.

Försöker äta ute max en dag i veckan. Övriga dagar matlåda eller rester beroende på om jag är på kontoret eller hemma.

Det blir oftast matlåda. Någon gång varannan vecka blir det utelunch – och i undantagsfall blir det en frysrätt från Convinikylen.

Ni som mestadels käkar låda, har ni något Edenred (Rikskupong) kort?

Vi har Convini:

Alltid matlåda, äter ute kanske två gånger per månad.. :slight_smile:

Jobbar stor del av tiden hemifrån, då blir det alltid rester (vi jobbar mycket i matlådor). Reser även en hel del med jobbet och då blir det av naturliga skäl utemat. Men för att lindra mitt samvete när jag är ute och reser så brukar jag fixa matlådor åt familjen som räcker dagarna jag är iväg.

Ja det var ju snällt så de inte går ut och äter. :joy::joy:

1 gillning

Det är nog högst troligt att familjen vaskar mina matlådor och springer ut och käkar ändå. Fan att jag aldrig upptäckt det :laughing:

Det man inte vet lider man inte av. :joy:

90 procent hämtmat till kontoret. Går ut ibland om man själv eller någon annan på kontoret får feeling.

Hemma blir det oftast att åka iväg och käka för att få lite avbrott men kan bli rester eller favoriten ärtsoppa(korv).