Nu när man har sådan lyx med dragkrok på bilen så tänkte vi köpa en cykelhållare till sommaren så ungarna äntligen får ta med hojarna till Gotland. Hållaren kommer endast användas en gång per år till och från Gotland så är inte ute efter cykelhållarens Rolls Royce utan nått billigt men som ändå gör jobbet. Är två cyklar som ska med till öjn.
@Marcus_Attefors lägg ner diskussionen med @richardtenggren det kommer att kosta skjortan att hänga med honom när det ska handlas tillbehör. Det kommer att sluta med en strömlinjeformad vagn av titan & kevlar med en komplett cykelverkstad för 4 cyklar till en kostnad av 120K.
Problemet med cykelhållare som inte är som en plattform är att det är stört omöjligt att få plats med mer än en cykel. Kanske en för tre eller fyra för du på två. Möjligen små barn hojar man för på fler.
Så typ Thule Velosoace eller Buzzrack som har platform med regskylt och lampor är att föredra. Annars en sån typ richard länka till fast minst 3 eller 4 cyklar så kan det gå.
Om du bara ska det sällan. Testa hyra via Hygglo. Annars bättre med sådana man lastar på taket. Går också att hyra på Hygglo.
Köp inte för klent. Jag har två, en som böjde sig av gubbcykeln och en jag kan hänga mopeden och mig själv på utan att den sviktar. Är ju smidigt med dom där plastgrejerna men helt ärligt är det så olika storlekar på ramarna på isf mina cyklar så jag kan inte hänga någon likadant och såna skulle bara passa gubbcykeln, MTB:n har för kort ram och måste hängas så plasthållarna skulle va ivägen.
Carwisen är väldigt lik den kraftiga jag har i utstickarna men har provat en sån och låset är lite sketchy om det inte är omgjort. Känns som det kan gå upp lätt.
Jag har den. Funkar bra. Men två vuxencyklar kan man glömma att få på. Om man inte har tur. Kanske om ena monteras uppochner .
Vill man ha en med två. Ta en som klarar tre minst.
Passa dig för de där V-hållarna. Inte många tingestar som gjort mig så arg, frustrerad och galen. Har man försökt använda en så slutar det ändå bara med att man kastar tusenlappar på Thule för att få en vettig plattformshållare.
Viktigt, glöm inte att den ska vara fällbar så att du kan öppna bakluckan utan att ta bort cyklarna! För du kommer att vilja öppna luckan med monterade cyklar.
Bilden är lite missvisande på länken, jag länkade till alla cykelhållare på Bikable, jag tycker också att man bör ha en plattformslösning. Var typ denna jag syftade till tror jag; Bikable
Minns när jag var barn, vi hade ett väldigt oskrymmande cykelställ som alltid låg i bagageutrymmet på vår sedan. Enkelt att lite spontant ta fram, sätta på dragkroken när man fick skjuts hem från något ställe dit man hade cyklat.
Numer ska man ha alltså helst en gigantisk plattform för 13 000 kr. I mitt fall – som har en manuellt avtagbar dragkrok – behöver man dessutom krypa halvvägs under bilen varje gång kroken ska monteras av eller på. Att låta kroken sitta på permanent är inte möjligt eftersom den snabbt rostar fast.