Corsair vill ge dig ork att spela i många timmar i ny stol

Från sajten:
image

Corsair, ett välkänt märke bland PC-spels entuaster, har släppt ett nytt tillskott bland gamingstolar.

Den nya stolen Corsair TC100 tillhör deras senaste relax-serie och har en bredare sittdel och ergonomiska kontaktpunkter för att kunna sitta bekvämt flera timmar. Antingen när du spelar eller arbetar.

Vi kan välja exteriör av mjukt tyg eller konstläder i en racinginspirerad design. Det ingår en avtagbar ländryggskudde och nackkudde med memory foam som formar sig efter din nacke, för att hjälpa dig med att behålla en hälsosam hållning. Stolen finns i färgen svart eller svart-grå.

Ryggstödet är fällbart och kan justeras 90-150 grader för att kunna slappna av ordentligt. Armstöden är justerbara i fyra led, upp eller ner och från sida till sida.

Stolen passar för er som har en maxlängd på 188cm och/eller väger max 120 kg.

Priset ligger på 219,90 euro och du får 2 års garanti.

Läs mer om Corsair TC100

 

Jag är nästan lite sugen på att byta ut min kinnarps mot en sån där. Hur bekväma är gaming stolar generellt sett jämfört med gamla hederliga ergonomiska kontorsstolar när man ska sitta och jobba 8-17 i dem?

För en massa år sedan hade jag en Saab 900 stol på ett stolschassie som skrivbordsstol. Satt som en kung men det blir lite klumpigt. Idag har jag en RH stol som bara blir bättre med åren.

Sitter lika bra i både gamingstolen hemma och EFG-stolen på jobbet.
Bonusen med gamingstolen är att man kan fälla den långt bakåt och lägga upp fötterna på bordet när man ska se en film eller spela lite med handkontroll.

2 gillningar