Com Hem till Digital TV - så byter du från analog kabeltv

Från sajten:

ComHem skrotar sina analoga sändningar idag och vi visar hur du enkelt byter till digitala sändningar via ett par enkla knapptryckningar.

Först och främst måste du veta om din TV stödjer DVB-C det gör de flesta men om så inte är fallet har vi satt ihop ett filter på alla tillgängliga modeller som gör det.

För att byta från analog till digital signal i ditt ComHem-hus.

  1. Tyck på inställningar på din fjärrkontroll eller navigera till inställningar i menyn.
  2. På Samsung väljer du Utsändningar medan på andra modeller kan det heta “Kanalinställningar” eller liknande.
  3. På Samsung väljer du här “Inställning av autoinställning” på andra kan det heta “Mottagare” eller liknande.
  4. På Samsung väljer du Digitalt medan hos andra kan det heta DVB-C.
  5. Skriv in nätverks-ID som är unikt för respektive stad. Du hittar rätt nätverks-id för din stad på denna PDF.
  6. Gör en kanalsökning.
  7. Succé!

Annonsörer i denna video: GetGeek.

1 gillning

Har likande tv och meny som i videon men ”Mottagning” går inte trycka på. Det står ”den här funktionen är inte tillgänglig”
Vet ni vad felet är?

Kan vara så att din tv står i HDMI läge, prova byt till tv i källmenyn.

Försöker med detta nu på min nya tv (Lg g2 evo) och går bet (tror jag). Jag får en jädrans massa kanaler att bläddra mellan men bara Svt1, Svt2 och Tv4 är öppna för att se medans resten av kanalerna är svarta :see_no_evil:

Du skall kunna få in ett grundutbud med kanaler i SD kvalitét(ca 10st), de svarta kanalerna krävs abonnemang. Prova skriva in nätverksid också för att få lokala kanaler på rätt plats.

Har redan gjort detta med mitt rätta nätverksid utan framgång. Roliga är att det fungerar på gamla tvn

Edit: hittade felet! Dålig antennkabel i detta fall :rofl:
Märkligt dock att det fungerade så bra på gamla tvn :face_with_monocle: