Coca-Cola uppdaterar både smak och utseende på Sprite

Nej, några läsk är ingen fara, det är mer att dagligt intag bör hållas nere.

image

Har testat nya Sprite-smaken nu och jag måste säga att de faktiskt har gjort den bättre. Tydligare smak av lime och lite mer kolsyra. Så bra ändring av receptet!

5 gillningar

Vilken prövade du? Vanliga eller Zero?

Zero!

Man köper ju ”sjupp” för att den har roligare namn (min mormor trodde att 7up hette så).

Nej, det var en försämring precis som med Cola Zero.

Utveckla!

Blaskig med ingen eller kort eftersmak.

Har du åkt på covid :smiley: Hade en sprite zero med gamla receptet hemma och jag tycker skillnaden på smak är extremt påtaglig. Mer lime, bättre kolsyra och en tydlig eftersmak.

Jag kanske fått en burk tillverkad av en sommarjobbare.

Jag är av samma åsikt som @Zop ovan. Jag har köpt hem både gamla och nya versionen av Zero samtidigt och druckit dem växlingsvis. Till saken är att jag inte är ett fan av riktigt socker och jag kan förstå ambitionen att ändra på socker-varianten, men jag har uppskattat Sprite Zero. Vill jag ha något extra utan koffein eller socker så har jag ofta valt Sprite Zero. Men I min åsikt smakar nya Sprite Zero som originalet fast tydligt utspädd. Jag kan knappt föreställa mig hur den här skulle smaka med is i. Kommer fortfarande köpa den ibland men nog inte lika ofta.

2 gillningar

Välkommen till Bubblan! :v:t3:

Jag testade nya Sprite Zero på midsommarafton och tyckte att den var riktigt god. Kan tillägga att jag inte druckit Sprite överhuvudtaget på något år. Efter covid klarar jag inte av varken Cola Zero eller Pepsi Max, smakar som kolsyrad sockerlag :man_shrugging:t3:

Tyckte den nya smakar mer som 7up nästan, tror jag föredrar den gamla mer, men gjorde ingen jämförelse mer än mot 7up Zero. Betydligt större och mer bubblor än 7up Zero.