ChatGPT

McKinsey och Boston Consulting groups anställda i låglöneländer som skapar power points åt managementkonsulterna lär vara hotade.

Managementkonsult till chatGPT: ”Skapa en PowerPoint med managementfloskler som ledningsgrupp på multinationellt företag eller svensk region blir våta i byxan av”

3 gillningar

Behövs ingen ChatGPT för det.

3 gillningar

Verkar inte vara tillgänglig i alla länder, exempelvis Sverige.

USA än så länge och fler länder de kommande veckorna.

Håller helt med. Jag tyckte att de senaste versionen av OS i Windowslurarna hade rätt intressant upplägg som tänkte mer "out of the box" än Android och iOS.

Synd att appen inte går att ta hem i Sverige, skulle vara kul att prova.
SR har testat ChatGPT endel, frågar man exakt samma fråga flera gånger får man helt olika svar. Den blandar fakta med helt påhittade saker.

Blir mycket AI som integreras i Windows 11, ännu mer i den kommande 12:

Finns nu på App Store i Sverige.

2 gillningar

Från sajten:
image

ChatGPT har tagit världen med storm men det är inte alla som har uppskattat den virtuella assistenten men är du en av dem som gillar den så kan du nu ladda ned ChatGPT till din iPhone.

ChatGPT har precis landat i App Store och går att hämta hem kostnadsfritt för den som vill ha en riktigt kompetent virtuell assistent i fickan som alltid är nära till hands och kan svara på mer eller mindre alla frågor. Det är företaget OpenAI som står bakom ChatGPT och har du inte testat ännu så kan assistenten göra allt från att skriva kod till att författa texter av olika genrer baserat på vad du vill att den ska skriva om.

Det har varit mycket skriverier om ChatGPT där det bland annat inte är en favorit bland lärare då många lärare har uppmärksammat att elever använder ChatGPT till prov, uppsatser och mycket annat. Så i många skolor kör de kontroller numera för att se att eleverna inte har låtit ChatGPT göra jobbet åt dem. Är du sugen på att testa ChatGPT i mobilen så kan du ladda ned appen från App Store.

Källa: App Store

Tack till Zop!

2 gillningar

Vi testar att använda detta som hjälp för att skriva säljande copy och lite annat. Fungerar OK, men med en del handpåläggning. Bra som inspiration om kreativiteten tryter.

2 gillningar

Har använt den för att hitta andra sätt att formulera meningar.

2 gillningar

Har använt den för att ta fram projektplaner :stuck_out_tongue:

1 gillning

Det är så här mänskligheten kommer att utrotas :wink:

1 gillning

Givetvis krävdes lite handpåläggning :slight_smile:

1 gillning

Appen dyker inte upp när jag söker på Appstore. Fick öppna denna sida på telefonen och följa länken från inlägget.

Samma för mig🤷🏻‍♂️

Det är standard när nya appar kommer upp på App Store, tar ett tag innan söken fungerar rätt.

Boston Consulting….vilket skämt. Dom skulle ”revolutionera” hur vi arbetar :joy:
Har man lite hjärna,30 års erfarenhet samt är lite lat då har man rationaliserat redan så att man jobbar så lite som möjligt men producerar mest.

3 gillningar

Jobbade 2016 åt ett företag som hade en kund i USA. Kunden hade använt sig av företag i Indinen för att producera utbildningsmaterial för MS Office, men det fungerade inte, så det blev i stället ett företag i Norrlands inland som gjorde det, för att få det gjort på utsatt tid och rätt.

Problemet med indien var att de följde manus exakt, även om det uppenbart var fel, och sådant skapar ju en kjedja av problem om inte den som gör jobbet, och ser felet, inte påtalar det.

Fick lära mig ett program från Adobe jag inte visste att det existerade, Captivate. Inte direkt bra men det funkade. Även lite stolt över min då 14åriga dotter som fick sommarjobb där och körde genom allt material, kollade alla funktioner och korrläste engelskan.

5 gillningar