Champions League 2023/2024

Ja, tänk Vengaboys men ”boll boll boll” i stället för ”boom boom boom”.

Jag hoppas verkligen det inte är boom boom boom med tanke på vad den låten handlar om. :joy::sweat_smile:

Text av ChatGPT:

Om du är här för att spela fotboll,
Sätt händerna i luften, skrik "BOLL BOLL BOLL!"
Alla sparkar,
Vi vill se dig sparka boll!

Boll boll boll, nu vill jag se dig spela,
Boll boll boll, sparka den upp i mål!
Boll boll boll, nu vill jag se dig spela,
Boll boll boll, och alla skriker "GÅÅÅL!"

Din dribbling, den är så fin,
Krossa motståndet, visa att du är king,
Spela på planen, tills natten blir dag,
Med passion och kraft, och flaggan i vår hand.

Boll boll boll, nu vill jag se dig spela,
Boll boll boll, sparka den upp i mål!
Boll boll boll, nu vill jag se dig spela,
Boll boll boll, och alla skriker "GÅÅÅL!"

Kom igen nu, sätt den i nät,
Visa dem alla, vad du kan med ett skott så rätt,
För när vi spelar, ja då spelar vi med hjärtat,
Och alla vet att fotboll är vår start.

Boll boll boll, nu vill jag se dig spela,
Boll boll boll, sparka den upp i mål!
Boll boll boll, nu vill jag se dig spela,
Boll boll boll, och alla skriker "GÅÅÅL!"

1 gillning

jimmy fallon lol GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

1 gillning

Alla skriker GÅÅÅL :joy:

2 gillningar

Tittar på när United som vanligt inte har marginalerna på sin sida.

Sjukt irriterande att CL går på TV4 kanalerna, har bara visat sport, mest för F1/indycar men även för PL.

1 gillning

Viket mörker. Jag har tänkt att ten Hag sitter säkert, men nu tvekar jag.

Det går bra för Man U i år. Redan i praktiken utslagna ur CL, redan bränt en topp 5 placering i ligan, ja vad ska man säga, bring back Sir Alex? :man_shrugging:

1 gillning

När jag nu lugnat ned mig lite så ska jag tillägga att ten Hög får mer kritik än vad han förtjänar, eller kanske fel kritik?

Vare sig mot Bayern eller igår kan man säga att United går ut på plan och spelar dåligt eller saknar en spelidé. Snarare finns bekymret i att laget nte har ett fungerande mittfält och dessutom många skador. Det tredje som inträffar är att det görs riktigt pinsamma misstag av enskilda spelare.
Skadorna kanske vi inta kan belasta tränarren för. MIttfältshålet borde täppts till via en värvning men det kanske har gjorts via Amrabat? Men då vi har så många skador får han spela ytterback istället. De enskilda misstagen kan bero på att det är rörigt i laget eller att den psykologiska tryggheten är för låg men svårt att säga, tränaren kan alltså vara ansvarig eller inte alls ansvarig.

Ni får trösta er med att utbrytarklubben FC United of Manchester vann med 5–2 i går.

1 gillning

Problemet är en kombo av för dåliga spelare, dålig kontrastrategi och svagt ledarskap tror jag. Tycker dock att backlinjen är det största problemet, nu såg jag inte matchen igår, men VNL har inte i Man U att göra, definitivt McTomminay heller. Ska United lyckas hade vi behövt någon riktig backklippa tillsammans med ett starkare mittfält. Sen är det ju tränaren som bygger laget, så i slutändan har han en stor del av ansvaret. Precis som Janne Andersson i svenska landslaget.

VNL fick bland de högsta betygen igår. Högst bland de som kan tänkas ha en defensiv roll. Jag noterar att medan brittisk press har normaliserat sin bild av honom(att han inte kommer från UK) så är många svenska supportrar fortfarande ganska kritiska. Även svenska officiella kanaler bland supportrar har tagit ett halvt steg åt en mer normal syn på honom. Det finns mig veterligt tre officiella betygslistor kunna till United i Sverige och alla hade ganska bra betyg på honom.

1 gillning

Det är fult att vara bra i Sverige.

1 gillning

United mot Köpenhamn I en nästan måstematch. Men josses vilken spännande och rolig match tänker jag.

Vad tror du? Blir det fest eller blir det klassisk United sorti?

Fest! Lite orolig för att Maguire är på plan. Nu vet jag för lite om Köpenhamns spel just nu. Men ha är ju extremt långsam, osäker i sin placering och dålig i sitt beslutsfattande. Går det långsamt är han okej, kommer de i fart är han livsfarlig.

Tja, VNL lär väl spela, skulle inte förvåna mig om han är orsak till att Köpenhamn får in 1-0. Har hellre Maguire än VNL i backlinjen.

Ser du matchen? Maguires idotinsats… VNL inte på plan.

Vad har du emot honom?

1 gillning