CES 2025: Clicks vill ge mobilen ett riktigt tangentbord igen

Från sajten:

Bilvärlden har redan sagt sitt om all förbannad touch överallt och är du en av dem som saknar ett ordentligt tangentbord där man kan känna vad man faktiskt trycker på så har Clicks visat upp sitt nya fysiska tangentbord till mobiler. Power Keyboard har ett inbyggt batteri på 2 150 mAh som även kan användas som powerbank och det sugs fast mot telefonen med MagSafe eller Qi2. Tangentbordet kan justeras i olika utdragbara lägen för att passa mobiler i olika storlekar och det går även att använda helt fristående på ett bord om så önskas.

Om man vill kan man även koppla upp tangentbordet till allt från en tv till en surfplatta och detta görs med Bluetooth och prislappen för ett fysiskt tangentbord som funkar till allt? 109 dollar men om man förhandsbokar går det att få för 79 dollar dock inte med svensk layout men vi hoppas att det kommer.

Clicks

Galleri

Intressant, fast det mest spännande är nog deras nya mobiltelefon:

Mr Mobile som är delägare har ju pushat länge för Clicks

Mobilen har en snygg design, blir nästan sugen på en:

Finns det några andra än Blackberry-nostalgiker som vill ha ett fysiskt tangentbord igen?

Samtidigt kan jag gillar den nya telefonen lite och gillar verkligen att någon vågar utmana den nuvarande formfaktorn.

Jag skulle tänka mig en, hemma blir det mest surfplattan. En liten och lätt mobiltelefon i farten skulle passa bra. Frågan är hur funkar den att skriva med å, ä och ö?

Som tjänstelur helt klart. Är mest kommunikation med den och samtal

En av mina nostalgi favoriter var Nokia E72

Hade helt missat att de tagit hjälp av Niagara launcher :blush:

Wow, älskar Niagara launcher på jobbeluren, har haft det nu i kanske 6 månader och betydligt bättre och mer produktivitet. Men hade aldrig haft det på min privata lur :blush:

Antagligen dåligt. Jag hade en Blackberry som andra telefon under en kort period för 15 år sen men minns inte ens om jag försökte skriva på svenska med den.

3 gillningar

Är en del förvirring kring mobilen, det går använda den som en egen mobil. Även om de marknadsför den som ett komplement till en huvudmobil:

Man börjar bli skeptisk om det alls kommer en telefon:
https://medium.com/@markheijnekamp_41506/clicks-communicator-will-likely-fail-b4f450e556b4
Särskilt nu med RAMageddon som gör det svårt för alla märken.