Byte från iPhone till annan smartphone

Just därför undrar jag om någon här kanske har en OnePlus nord 2 8/128 som kan knappa in det för mig och tala om resultatet….

Kanske det. Fast nu är det ju jag som undrar. Kanske är jag inte folk. Men jag undrar likväl.

Googlar man oneplus nord sar kommer detta upp.

Ja det är många som vill stötta Applebubblan.

OnePlus nord 2 8/128 vill jag veta resultatet på

Skulle värdet skilja beroende på lagringsutrymmet på telefonen?

Nä inte just pga storleken - men tänker på att det kanske finns olika produktioner på dem. Därför övertydlig.

Vad är det som gör ditt intresse för detta? Bara lite nyfiken.

Det är något jag vill veta bara.

1 gillning

Jag läste lite om det och det verkar inte helt självklart hur man tyder dessa värden.

Det råder stor förvirring och missförstånd om innebörden av de maximala rapporterade SAR-värdena (Specific Absorption Rate) för mobiltelefoner (och andra trådlösa enheter). SAR är ett mått på graden av RF (radiofrekvens) energiabsorption av kroppen från den källa som mäts – i det här fallet en mobiltelefon. SAR tillhandahåller ett enkelt sätt att mäta RF-exponeringsegenskaperna hos mobiltelefoner för att säkerställa att de är inom säkerhetsriktlinjerna som fastställts av FCC.

Många människor antar felaktigt att användning av en mobiltelefon med ett lägre rapporterat SAR-värde nödvändigtvis minskar en användares exponering för RF-emissioner, eller är på något sätt “säkrare” än att använda en mobiltelefon med ett högt SAR-värde. Även om SAR-värden är ett viktigt verktyg för att bedöma den maximala möjliga exponeringen för RF-energi från en viss modell av mobiltelefon, ger ett enda SAR-värde inte tillräcklig information om mängden RF-exponering under typiska användningsförhållanden för att på ett tillförlitligt sätt jämföra enskilda mobiltelefonmodeller . SAR-värdena som samlas in av FCC är snarare avsedda att säkerställa att mobiltelefonen inte överskrider FCC:s maximalt tillåtna exponeringsnivåer även när den används under förhållanden som resulterar i enhetens högsta möjliga – men inte dess typiska – RF-energiabsorption för en användare.

Yes, men skulle ändå vilja veta före ett ev köp.

Hoppas nån sitter på en OnePlus nord 2 och kan tala om :ok_hand:t2:

Hittade denna nu dock

Men här har ju du skrivit - detta har jag missat. Ursäkta mig. Och tack för din info.
Det är ganska högt värde så kanske därför det är svårt att få ta del av före köp. Tack igen

Blir nog nån annan än nord 2:an ändå :roll_eyes:

1 gillning

När man köper ny mobil på Samsung hemsida så kan man klicka i gratis smart switch kit. Var nyfiken och det är detta man får :slightly_smiling_face:

Fortfarande oklart vad du fick. Bara en adapter?

Fick den adapter som brukade ingå tidigare i boxen och en fantastiska instruktioner :slightly_smiling_face:
Dvs inte mycket men då man får över mest med kabel från iPhone så finns kanske behovet

1 gillning

Har inte fått tummen ur ännu och beställt.
Velar fram och tillbaka VILKEN jag ska köpa
:weary:
Samsung
OnePlus
Xiaomi
Redmi
Osv osv
:cold_sweat:

Köp en iPhone så slipper du vela!:sunglasses:

1 gillning

Och bli besviken. :slight_smile:

1 gillning

Nä det får vara nog nu efter 10-12 år. Tänker inte gynna Apple längre. De stryper åt allt nu.

Men vetefasen vilken jag ska införskaffa istället :roll_eyes: