Byte av bank

Funderar på att byta min huvudbank från Länsförsäkringar till Danske Bank.

Ni som har den, är ni nöjda?
För- och nackdelar?
Andra tips på bank?

Intressant och höra varför :slight_smile: alltid fått för mig LF är nice

Du får apple pay om du byter, så byt omgående! :rofl:

Riktigt risig internetbank tycker jag. Provade Danske Bank för nåt år sen för att se om det var något att ha.
Kör Skandiabanken som huvudbank och är väldigt nöjd med framförallt deras internetbank.

Har varit väldigt bra. Men sen min personliga bankman slutat så har servicen sjunkit rejält. Sen har dom inte ApplePay heller.

Jag har en känsla av att de är riktigt bra om du har hög lön, högt sparande eller ett visst kapital. För mindre bemedlade är de högst ordinära. Som de flesta andra alltså…:roll_eyes::sunglasses:

Danske Bank är en "standardbank", dock kvar på stenåldern tekniskt sett med appar och hemsida.

Jo, det har dem.
Fast vem använder bankkort nu för tiden?

Majoriteten av svenska folket skulle jag tro

1 gillning

Nej, Länsförsäkringar har inte Apple Pay…

Bankkort är nog inte så många
Kreditkort däremot används av många

Allt hänger på vad man vill att banken skall hjälpa till med. Därefter välja den som passar :slightly_smiling_face:

Då skulle jag vilja påstå att majoriteten av svenska folket är korkade.

Diskussionen handlar om Danske Bank

Tänkte inte på att Danske Bank även hade några värdelösa kreditkort.

Om du inte använder kreditkort vad använder du då när du betalar

Gör om gör rätt!

Läs vad jag svarade på för fråga.

Har varit nära att byta till danske några gånger men då har Swedbank matchat räntan jag blivit erbjuden. Danske har bra erbjudanden för medlemmar i Saco eller TCO

Brukar vara så att man byter bank om man får bättre villkor, men idag med så låga räntor så matchas det oftast

Debitkort

Du svarade ovan “hur många använder bankkort…”
För mig är debitkort = bankkort

Vi lämnade Danske Bank när de började figurera i Baltikum och massa andra skumma “affärer” och länder. Men tycker också att de var lite efter, rent tekniskt. När vi lämnade hade de inte Apple Pay, t ex - sedan var det en rent känslomässig anledning, som mest gjorde att vi bytte.

Jag är också intresserad av varför du vill byta från Länsförsäkringar?

Själv bytte jag från Handelsbanken till just Länsförsäkringar förra året (och la över mitt bolån till SBAB) för att komma bort från “storbankerna”. Känns som dom mest är skurkar som inte är det minsta intresserade av sina privatkunder.