Byta batteri iPhone 6s

Sambons iPhone 6s har i batterihälsa fått upp “service”. Telefonen funkar bra i övrigt så tänkte lämna in för batteribyte. Bara att ta random ställe som utför sådant eller är det något man bör se upp med?

Ta ej random. Mitt batteri svällde upp och spräckte hela skärmen som jag även den bytte vi samma tillfälle på någon random phone-help-skit…

Ok. Vilka ska gå man gå till då? Teknikmagasinet?

Kolla med @Dexter_S. :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Jag har handlat både skärm och batterier på teknikdelar.se. Har funkat bra och inget batteri har börjat svälla ännu.

Gött att höra, kanske inte allt e skit

teknikdelar.se har olika kvalité på sina saker, en skärm passade perfekt och en annan passade mycket dåligt, en tredje skapligt men gick inte att få touch id att funka… Har lärt mig att Apple originaldelar ska det vara, dyrare men fungerar som det är tänkt.

Tänker inte byta själv när de flesta ställen tar 3-400 för byte

Teknikmagasinet kör ju byte när man väntar.

Då måste jag ha haft tur :slightly_smiling_face:
Touch-id har inget med skärmen att göra. Det går inte att byta touch-id sensor utan byter man hemknappen så får man leva utan touch-id.
Samma med face-id. När face-id pajade på min iPhone X så fick jag byta hela telefonen.

Tar 15-20min att byta själv.

Touch ID måste man flytta till nya skärmen då den är låst till iphonen.

Angående bytet för @bjorsi så kan du ju kolla med firman om dom även byter ut gummit för vattentätning.
För det går sönder i bytet.

2 gillningar

Om jag minns rätt så satte man in original hemknappen i nya skärmen och då funkade inte touch id. Visserligen mindre viktigt när det handlar om batteribyte, ville bara göra bjorsi uppmärksam på att det kan bli problem.

FÖRTYDLIGANDE : jag tänker inte byta batteri själv. Skippa diskussioner om touchid och dylikt. Behöver byta batteri. Någon som kan rekommendera butik som gör det?

Ae fy fan!!! #vågavägraTM

1 gillning

Iom att det är en 6s hade jag lämnat in den på Teknikmagasinet för 300:-. En stor etablerad kedja som lämnar gatanti. Apple ska ha nästan 600:- och det är inte långt ifrån vad en begagnad 6s är värd idag.

2 gillningar

Var bor du? Apple Store är ju tryggast men annars skulle jag köra en premium reseller/ service provider och skita i “hålet i väggen”. Har bytt en del telefoner på mindre butiker på firman jag jobbar på och det är nästan alltid en besvikelse med icke orginalskärm trots att det står samt att de har suttit snett etc.

1 gillning

Hehe fast han ska byta natteri, inte skärm :wink:

Haha samma sak där dock! Hahaha

Bästkusten, Town of Glenn