Buggig originalsladd

Jag har en Apple originalsladd som har börjat bugga(?). Oavsett om jag kopplar den via två hål i väggen, genom usb-uttaget i min förgreningssladd eller genom datorn så kommer meddelandet "Tillbehöret stöds inte av den här enheten" och ingen laddning ges. Samma meddelande dyker upp på både min och min sambos iPhones (7 & 8) samt vår iPad Gen 6. Dock fungerar den precis som vanligt till mina Airpods. Vad ska jag göra? Är den förbrukad? Svårt att återställa en sladd liksom.

Låter märkligt, helt säker på att denär original?

1 gillning

O de e org ?..

Ja det är jag helt säker på. Den ska ha kommit med en av mina enheter, vet dock ej vilken.

Sitter väl ett chip i och det kan ju ha gått sönder, aldrig hört talas om innan dock. Provat att rengöra kontakterna?

Då är den nog risig! Ett tips är att köpa anker, helt galet bra kablar!

3 gillningar

Ankare e fan kung!

1 gillning

Hur gammal är den? Har hänt mig med nån gång med originalkabel.
Köpte label på bulk från Ali, Wish m.m. innan. Sen fick jag tips om Anker så jag köpte 4-5 som jag brukar. Har packat upp en! Vilken kvalitet!

Var köper man Anker ?
De jag hittat på Amazon säljer inte till Sverige

Köpte mina från AliExpress.
Såg att de fanns lite här och var. Cdon, iphonebutiken m.fl

1 gillning

Anker är bra, men även de kan vara av dålig kvalitet. Jag har köpt flera olika sladdar från dem och de två röd jag köpt håller inte som de andra.
Här kommer ett tips på en riktigt bra butik:Powerbanken.dk | Eksperter i powerbanks, kabler og opladere

Jag är bara kund där, men kan verkligen rekommendera dem. Snabba transporter och när ett paket kom fel var servicen fantastisk.

2 gillningar