Budbee expanderar med postboxar

Från sajten:
image

Leveransföretaget Budbee som jobbar med snabba leveranser direkt till dörren startar nu en ny satsning och utmanar Instabox.

Budbee har snabbt gjort sig ett namn inom leveranser, där vi kan få vår vara hemkörd redan samma dag som vi beställer. Tjänsten har främst funnits i större städer i Sverige, Danmark, Finland samtidigt som den täcker hela Nederländerna. Sextio nya städer fick nyligen tjänsten här i Sverige och nu vill de expandera ännu mera här.

Budbee Box är helt fossilfria leveranser till en box placerad i butik och på andra platser. Konceptet har provats under sommaren som var och efter det lyckade testen i storstäderna planeras nu att 500 boxar ska placeras ut i ett 40-tal städer.

“Budbee Box har varit väldigt uppskattat av privatpersoner, våra e-handelskunder och av
butikerna eftersom våra paketskåp fungerar som moderna självhanterande postombud.
Butiksägare gillar att kunna identifiera sig som ombud och det ökar butikens service och
trafik utan ökad administration” – Simon Strindberg, CMO Budbee.

Via: Budbee Pressmeddelande.

Plural alltså...var finns de förutom i sthlm? Jag har inte hört talas om dem i Malmö i alla fall, kan dock ha missat det.

Så nu på följande på deras hemsida :

Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Helsingborg, Linköping, Örebro, Uppsala, Västerås, Norrköping, Jönköping, Södertälje, Eskilstuna, Borås och Trelleborg

De finns alltså på många ställen, även små orter som Trelleborg.

Finns BudBee som alternativ när jag beställer så tar jag det alla dagar i veckan. Överlägset bästa transportören i nuläget.
Tyvärr är det bara ett fåtal sidor där de finns som alternativ. Hoppas på betydligt fler i framtiden.

3 gillningar

Dom finns även på mindre orter som Lomma där jag bor, och däromkring (Bjärred, Åkarp, Arlöv). Jag har fått hemkört mycket med dom senaste tiden.

Postnord måste ha tappat många transporter med alla nya uppstickare som Budbee, Instabox, Best/Bring, Earlybird, etc. Innan pandemin hade utlämningen för Postnord 10-20 personer i kö när man kom dit, nu med exploderande internethandel så är bara futtiga 1-2 i kö Postnord utlämningsställe.

Ja, jag kan tänka mig det är de hade små orter som Trelleborg på sin site.

Föredrar faktiskt Posten eller InstaBox. Drygt att bli låst hemma för att man måste vänta på en leverans. Smidigare att bara smita in och hämta paketet när man vill.
När BudBee lanserar boxar man kan hämta så kommer jag nog att använda dem mera.

Fast i appen kan du välja när du vill ha leverans om du skulle bara ute just den kvällen. Mina utlämningsställen ligger orroligt dåligt till så det är pina stt hämta själv

Jo, jag vet att man kan välja ungefär när de ska komma men gillar fortfarande inte att vara låst. :slight_smile:
Mina utlämningsställen ligger väldigt bra till också så det spelar in. Har bara några hundra meter till dem så går förbi dem på kvällspromenaden eller pre-corona hämtade ut dem på väg hem från vagnen.

Tycker Budbee är den klart bästa leveranstjänsten för oss i södra Stockholm. Dom kommer på tid, har sällan problem att hitta eller med portkoden. Gillar också att man kan betala extra för att få ett exaktare leveransfönster om det skulle behövas. Generellt sätt så funkar det bra för oss att välja ”lämna utanför dörren” eftersom vi bor i ett litet hus med 10 lägenheter där alla känner alla.

Men vi har använt Instabox ibland och det är ju också smidigt när boxarna står på den ICA-butik vi iallafall handlar i.

1 gillning

De har främst funnits i större städer men finns nu i över 60 städer i Sverige!..

Ja, för att du inte hört talas om det kan det ju faktiskt finnas! :wink:

1 gillning

Uppdaterade även med länk till denna artikel jag skrivit tidigare, så kanske det blir mer tydligt.

Just därför jag skrev att jag kan ha missat det, påstod aldrig att de inte fanns i andra städer :wink:

Senast jag köpte något så tog jag Budbee 49 kr till dörren. Citymail som körde. Undra hur de kunde vara så billiga. Kollade bolaget och det pumpas in mycket pengar för att få det att fungera

Rub it in :wink:

Hur menar du? :slight_smile: Att det inte skulle vara det? :smiley:

Att man måste vara snälla mot de som har det lite svårt :face_with_hand_over_mouth:

Haha, ok :smiley:

Personligen föredrar jag de mindre orterna i många lägen, oftast med tanke på hur de större städerna sköts. Med det sagt, inte givet att du ska ta det jag skrev som något annat än något positivt :slight_smile:

Haha, jag försöker bara vara lite humoristisk denna fredag :slight_smile:

Trelleborg är OK, lite mysig faktiskt, men de måste sluta bråka och bygga ut sitt havsnära bostadsområde så det kommer lite skattebetalare in i bygden. Trelleborg är ju den stad som har bäst geografi att bli den primära orten för folk vill bo i bostadsrätt med havsutiskt men ändå ha väldigt nära in till Malmö där jobben finns.