Bubblans driftinfotråd

Man kan ju redigera och skriva att det blev fel i posten i värsta fall.

Hej,
Är det bara jag som problem att ansluta till forumet helt plötsligt, gäller min stationära dator med FireFox (har rensat cache, kakor & historik) ?

Funkar bra här men W11 & Firefox. Men det har varit lite dött här ikväll så det kan ju vara något problem.

Okej,
Det låter lite skumt, fick även upp att HTTPS anslutningen inte fungerade mot bubblan. Men själva teknikveckan.se har fungerat som den ska.

Använder du någon VPN eller proxy?
Inte sett några uppenbara fel i loggarna.

Det där har jag också börjat få upp på sista tiden. Inte bara på bubblan, utan kan vara på andra sajter också. Jag trodde mitt problem var att jag bytt till Vivaldi från Firefox. På Firefox brukar jag aldrig ha det problemet.

Har också sett det några gånger, men inte bara på bubblan – och även i Safari. Udda!

1 gillning

Hmm, tror det kan ha med att göra med min inställning
Aktivera DNS över HTTPS i Firefox Hade den inställd under Maximalt Skydd och "leverantör" hade jag satt till Mullvad, men ändrat tillbaka till Cloudflare igen.

Jag har kört Mullvads DoH flera år utan problem. Dock inte i Firefox utan på routern. Du kan även testa Quad9 som är okay.

Det är inte omöjligt att det är något större problem med någon CA eller DNS, sett andra rapportera liknande problem om andra sidor sedan ett par dagar tillbaka.

Jag har inte märkt så mycket själv, men tror inte det är något på vår sida :confused:

1 gillning

Inte haft några problem som dessa överhuvudtaget så det beror nog inte på bubblan i sig.

Samma här, varken via Windows eller iOS.