Och för mig startade strulet i veckan.
Du har tur du ibland.
Bilduppladdningen på IOS funkar kasst här på bubblan, modiferade en genväg jag hittade så man kan spara om bilderna till JPEG istället, funkar fint!
https://www.icloud.com/shortcuts/724197ee26b64d06a07b2da7f02a6c70
Trollspöt för helvete Helge.
Har kört så tidigare, men inte hjälpt senaste veckorna
Såg @xms67 hade problem också?
Det går att välja en hel hög bilder i luren och köra trollspöt på alla med ett klick.
Öppna en bild, välj ändra, tryck på trollspöt, tryck på ringen med tre punkter, välj kopiera redigeringar, välj en bild, välj alla bilder, sedan välj, markera de som ska ändas, tryck på ringen med tre punkter, välj klistra in redigeringar, tillåt.
Sen är det klart, då är alla valda bilder trollspöade och jpeg. Riktigt smidigt.
Tyvärr fungerar inte trollspöt så bra i Safari.
Här funkar det som vanligt så det kanske fixar till sig självt vad det lider.
Där ser man, i Firefox rullar det på bra. Tycker ju att det borde vara optimerat för Apple's program.
Min genväg löser det genom att dela bilden, välja ”spara som jpeg” så sparas den. Har även en variant där du kan markera flera samtidigt
Denna kan du spara på hemskärmen och spara ner flera direkt, man kan även välja ett eget JPEG-album som destination.
https://www.icloud.com/shortcuts/6514a8436acb46bb939f5039a2b30782
Den där gråa raden, läggs den till när man lagt till genvägen? Om man då sparar en bild till JPEG vad händer mer så att säga? Vad är skillnaden på det format som det sparas i från början och JPEG?
Raden är grå för jag höll ned den samtidigt som jag tog printen.
Man får gå in på genvägen och välja att visa den i delningsfältet.
Man kan välja var man vill spara bilden i genvägen, jag tog ”senaste” bara
JPEG är väl som IEC-bilar, mer accepterat i stugorna än HEIC, som är apples påhitt(?).
Tack, ska testa.
Ladda bilder funkar inte för mig varken med lur eller dator.. Får logga in med luren varannan gång.
Har du testat @richardtenggren:s genväg? Ska ju inte behövas tycker jag, men istället för att få hjärnblödning kan man ju ta en GENVÄG..
Jag får kolla på detta senare.
Får detta nu
” /var/www/discourse/lib/discourse.rb:138:in `exec':”
Så får inte upp någon bild
Gah, så funkar det
Ser ut som att det är en av dina raderade nakenbilder.
Haha jag tyckte det lät fascinerande, om man nu aldrig tagit någon, hur ska de då kunna återskapas?
AI, det vet hur du ser ut i bara mässingen.