Bubblans driftinfotråd

Bubblan-uppdateringen som gör att det sker.

1 gillning

Vad betyder symbolen vid Katho's respons? Har aldrig sett tidigare.
Skärmbild 2022-09-18 125059

Vad har du gjort?? :scream:

1 gillning

Att han svarat i en tråd som du bevakar.

Under varje tråd kan du sätta: bevakar, följer, normal och tystat.

1 gillning

Har aldrig sett tidigare.

Djeflar vad ni snackar asså!

Ja, sidleds-scrollen kan potentiellt vara på grund av reklamen eller något annat vi har "custom" som blivit knas med uppdateringen av teman.
Något vi ser över och nog ska ha löst snart (det är helg och jag är inte den som ni vill ska försöka fixa design-issues :stuck_out_tongue_winking_eye: )

2 gillningar

Det är nymodigheter!

Gott att man inte ser i syne och samtidigt är observant. :joy::joy:

Men det andra då? Respons tack! :smiley:

Tänker då såklart på detta där man backar och landar på en helt annan sida än den föregående.

1 gillning

Oj, jag har aldrig sett det mörka temat på TV. Det där var inte en snygg färgkombination och gör det nästan oläsligt ju! :stuck_out_tongue:

Typsnittet är tydligare i datorn än vad det är på den bifogade bilden. Jag har aldrig upplevt det mörka temat svårläst och då ser jag inte optimalt.

Däremot är jag ju lite förvånad att du inte kör det mörka temat då det ljusa är det originala. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Japp, jag kikade på det också. Annars hade det varit något fel. Det där går ju inte att läsa utan att döda ögonen!

Jag har kört mörka teman i 10 år eller så innan! Trött på det och tycker ljust ser trevligare ut.

2 gillningar

Här är ett tema jag skruvat ihop själv som jag bara älskar:

Så ska ett ljust tema se ut i mitt tycke. Byggt på Arch och Xfce som DE.

2 gillningar

Grafisk bugg sen release av ios16. Bubblan som visar vilka som också har regerat visas inte helt.

2 gillningar

Det gäller även på android, så tror det är ett generellt problem för mobil-vyerna. Ska se om jag kan lösa det på ett enkelt sätt.

1 gillning

Ledsen, men jag kan varken reproducera det eller hitta något om det någonstans utöver din rapport. Det är något jag undersöker (dvs, försöker reproducera och håller koll på bland discourses buggrapporter), men tyvärr är det nog djupare ner i discourses kod än jag har möjlighet att gå (eller förstå). :confused:

Jag har samma. Kanske inte gör saken enklare, mest så du vet. Det började med betorna i iOS 16 och inte uppdateringen av forumet. Även andra sidor var drabbade men nu tror jag bara Bubblan lider av det.

Det hjälper på sätt och vis att skära ner problemet till en plattform (eller ett OS rättare sagt) att försöka reproducera det på. Däremot gör det nästan saken värre, för discourse koden har jag iaf lite möjlighet att böka i, iOS 16 koden är jag rätt utelåst från ;D

Min vilda gissning är att dom i iOS 16 har någonting som slår emot i hur discourse använder navigeringen (eftersom discourse i princip är en SPA). Det kan potentiellt vara någon typ av säkerhetsgrej eller bara så enkelt som en bugg i webkit (eller tom en bugg i hur discourse använder navigerings-api:et)... men ja, jag ska undersöka mer, att det gäller iOS16 gör ju att mina sökparametrar blir något mer specifika! :slight_smile:

Det problemet jag beskrev har existerat här långt innan iOS 16. Har alltså haft det ett tag.

Hände för mig på iOS15 också men mer på iOS16.