Bubblans driftinfotråd

Bilderna ligger inte på samma server som discourse, utan i en CDN, så det bör inte vara någon skillnad med bilder sedan tidigare. Men jag ska kolla om det är några problem där! :slight_smile:

1 gillning

Okej, kan ju varit nåt tillfälligt också :man_shrugging:t3:

Verkar vara typ omöjligt att använda emojis, ibland funkar det att klicka 2 ggr, ibland går det inte att göra oavsett hur många gånger man klickar. Provat med Brave och Chrome på Mac och Windows. Samma sak på iOS/Android med olika webbläsare.

:grinning: :smiley: :smile: :grin: :laughing: :sweat_smile: :rofl: :joy: :slightly_smiling_face: :upside_down_face:

I inlägg ja, men att “tagga” ett inlägg med emoji är nästan omöjligt, för mig iaf. Funkar ibland, ibland inte alls.

edit: Var aldrig ett problem innan flytten, siten verkar dessutom generellt lite långsammare, för mig.

edit2: Sidan är betydligt långsammare, det funkar verkar det som, men man får vänta 5-10 sekunder tills den reagerar efter man klickat en emoji för att det ska registreras. Men kanske bara är för mig. Samma när man bara ska in i en tråd, förut var det instant, nu tar det någon sekund…

:heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts: :smiley: :grinning:

Samma här , de mesta tar lite längre tid nu … :man_shrugging:t2: , trög start bara kanske :relaxed:

Nu efter jag gjort några fler inlägg, redigerat (uppdaterat inlägg) för att testa hur snabbt det går för servern att reagera, så har prestandan halverats, minst. Inte bra alls.

edit: Gjorde en thumbsup på martens inlägg ovan, det tog åtminstone 5 sekunder, innan flytten skedde det på en mikrosekund, instant.

Det är ju en list i nederkant nu några sekunder där det står sparar inn inlägget publiceras, har inte sett den tidigare.

1 gillning

Precis, detta är uselt. Allt är långsammare.

Det är nog lite intrimmning som gäller, gör vi bara admin uppmärksamma på problemen så tar de säkert tag i det mellan elcykel & taxi resorna. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

@Jite kommer kolla på det i helgen!

1 gillning

Gött, vi vill ha prestandan tillbaka som den var tidigare, det var grymt. Ingen gillar försämringar. :wink:

Klart prestandan skall tillbaka - det är nog bara saker som skall indexieras om och så vidare.

Topp. Gjorde en tumme upp på ditt inlägg och det syntes inte alls förrän jag gjorde en refresh i webbläsaren, tidigare så syntes det så fort jag gjorde “tummen upp”. Så inte alls bra, hoppas det ordnar sig.

Segt.

1 gillning

Ja, självklart ska det inte bli segare än tidigare, kikar på loggarna om det är några issues och ska se vad jag kan göra åt saken :slight_smile:

4 gillningar

Sirap.

1 gillning

Har kikat loggar och hur maskinerna har det och allt ser finfint ut. Förstår inte vad det är som gör det segt. Felsökning pågår dock fortfarande!

Ska försöka hålla er uppdaterade här! :slight_smile:

5 gillningar

Går lite bättre via safari en med discorsehub appen.

En sak som jag märkte när jag laddade upp bilder nu i ölbryggartråden var att när jag laddade upp de två första bilderna i en post så stod det och snurrade länge på 100% men de resterande bilderna jag laddade upp gick snabbt.
Det är nästan som att det något som behöver initieras som tar lång tid. Man kan uppleva sånt här om databasen behöver öka i storlek men här lagras väl bilderna i ett cdn?