Bubblans driftinfotråd

Hej!

Banderollen är borttagen, jag blev akut sjuk för dryga månaden sedan (strax efter att jag satte upp den och påbörjade fixarna), sen har jag helt glömt att ta bort den!
Ursäkta!

När det gäller bilderna så har vi fått tillbaka ett gäng till, men det är fortfarande problematiskt med migrationen till den nya bild-lagringen (och att bilderna har fått fel hash).
Jag har planer på att göra en lokal återställning av den gamla databasen och se om jag kan migrera allt lokalt (dvs, få alla bilder att peka rätt) och sen återställa de kvarvarande posterna. Men det ska inte skapa någon nertid, så banderollen är onödig i nuläget. :slight_smile:

4 gillningar

Hej!

Jag tror dessvärre att det har med senaste uppdateringen av forumet att göra, då det uppträdde efter det.
Ska försöka lösa det asap.

Undersöker sidan för att hitta var det grå kommer ifrån, det verkar som att temat vi använder har en bakgrund och att vår header har en färg som bakgrund (har fyllt i den lite med svart här!):

image

Tanken är nog att “headern” ska sitta lite “fräckt” med en paralax bakgrund och ha en “snygg” skugga (box-shadow 0 1px 8px rgba(0,0,0,0.18)):

Vilket då i Ljust läge (som inte har någon bakgrundstextur) blir rätt konstig:

image

1 gillning

Kan inte flytta inlägg:

@Jite

1 gillning

8 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams-tråden

5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Ändra språk på rättstavning i Firefox

Har också problem att flytta dit.

1 gillning

Gick att flytta inläggen med en mellanlandning i en tillfällig ny tråd. Kanske för tungt jobb att flytta inlägg mellan två trådar med tusentals inlägg?

Hmm, illa. Det är ju till den tråden man vill flytta saker. Då får vi radera och hänvisad till tråden i stället

1 gillning

Sedan någon dag laddas inte nya bilder längre korrekt för mig. Ung. som att de inte laddas färdigt. (Kör iOS webbapp.)

Någon mer med samma problem?

Också upplevt det, men har varit så till och från sen flytten. Sidan har varit segt överlag de senaste dagarna tycker jag.

1 gillning

Det är temporärt om det är vajsing på uppkopplingen någonstans i kedjan.

1 gillning

Du får höja Patreon insatsen för full HD. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Ska kika på det!

1 gillning

Någon mer som upplever att bilder blir gryniga? Har varit så i nån vecka för mig.

Bara de som @esse har tagit. :joy::joy::joy:

Är det bara för mig det ser ut såhär? :thinking:

Ser inte ut så här men jag kör inte beta av iOS.

Är det där reklamen ska vara kanske? :thinking:

Ser inte ut så här, men ja det är väl platsen för reklam. Dock fortfarande fula “bakgrundsblocken”.

1 gillning