Bubblan blev mer än ett forum - det blev en familj

Drömmen är att vi får in en Sonos-användare från Göteborg som älskar Liverpool och frukt på pizzan.

2 gillningar

alltså…du vi verkligen att ingen ska gilla dig??

4 gillningar

Jag är nöjd om du gillar mig. :wink:

3 gillningar

Nu har jag ju både Homepod, Sonos, JBL, Libratone och högtalare kopplade till airport express för ljud (alla med airplay 2) ATV och Chromecast för diverse tv-tjänster. Därmed har jag ju fingrarna i alla möjliga syltburkar. Siri, Alexa och Google assistenten. Då kan man inte gå och bli kränkt varje gång någon inte gillar ett visst system😀

7 gillningar

Var helt emot att forumet skapades. Nu är det första och sista sidan jag besöker dagligen ! Älskar bubblan.

9 gillningar

Helt rätt, man ska inte vara så enögd. :slight_smile:

1 gillning

Är mer aktiv på forat än Instagram nuförtiden. Skapade ett konto här i väntan på 99macs nya ägare. Fastnade visst här trots påhopp om att det alltid regnar i Gbg.
Stor eloge att ni lyckats hålla pajkastning och påhopp borta, rumsrent att ha det i en tråd :grin:

8 gillningar

Tack för omnämnandes @Zop !

För några år sen när 99mac var på väg att gå i graven tänkte jag att jag får prova Teknikbubblan lite för att jag ville ha ett svenskt mac-forum att följa, men Bubblan har blivit mycket mer än så. Älskar att det inte bara handlar om mac eller ens teknik, utan att det finns lite sport (obskyr amerikansk till och med :stuck_out_tongue_winking_eye:), vardagshistorier, husdjur och mycket mer. Dessutom är tonen nästan alltid väldigt god, ibland är den lite rå men hjärtlig och ibland blir det missförstånd som så ofta när skämt och sarkasm är i skriftlig form, men överlag är det ett forum fylld av kärlek snarare än hat. Känns till och med som om jag börjar känna en och annan av er lite grann.

Jag är normalt inne ganska många gånger varje dag, och det var väldigt länge sen det var annat än sociala medier som jag besöker med sådan frekvens.

Tack till er som startade forumet, tack till alla moderatorer, och tack till alla ni som förgyller min vardag men kommentarer och råd om högt och lågt!

14 gillningar

Jag är en sån där som läser allt som skrivs på forumet men inte skriver så ofta själv, så i egenskap av grannen som står och kollar in genom fönstret måste jag säga att ja, ni är en fin familj. :shushing_face::sweat_smile:

14 gillningar

Det här forumet är så grymt bra. Har följt en del som @esse har gjort genom åren så när jag fann ut att han startat teknikveckan så började jag hänga här. Tog ett tag innan jag började skriva här.
Är in flera gånger om dagen nuförtiden. Det är väldigt bra folk som hänger här och konversationerna håller bra nivå. Moderatorerna håller väldigt bra ordning här de få gånger som folk inte håller god ton. :heart::heart:

7 gillningar

Är väl hittills en person (förutom uppenbara spambotar) som blivit avstängd genom åren. Det måste vara ovanligt för den här typen av forum.

8 gillningar

Kan dock sakna den dyngsäcken ibland. Så sjukt frånvarandes från verkligheten

4 gillningar

Han var ju riktigt underhållande ibland men blev tyvärr riktigt dum när argumenten tröt.

2 gillningar

Det är en bedrift i sig!

Du får gärna leverera fler klockbilder. Vill också passa på att lovorda dig för de beskrivningar du ger över allt från bromsbyten till rengöring av en Rolex :ok_hand:

8 gillningar

Alltid kul att göra saker som uppskattas. Klockbilder & olika former av reportage kommer lite då & då.

8 gillningar

Kan bara hålla med er alla. Teknikveckan forum och familj är one of a kind :heart:

6 gillningar

Han finns på andra forum :sweat_smile:

1 gillning

Nu när vi varit så positiva så kanske det är på sin plats att påpeka att vi nästan bara är män här. Det måste ses som ett misslyckande.

Det fanns ju några tjejer här ett tag men generellt är ju de flesta inte så teknikintresserade som män. Sen blir det nog lite grabbigt här mellan varven, det bidrar ju nog också. Men att kalla det ett misslyckande tycker jag är lite överdrivet, vi har ju inte skrämt bort dem hoppas jag. De har nog bara inte riktigt samma intresse som oss.

1 gillning