Bubblan blev mer än ett forum - det blev en familj

Jag minns när jag och Thor och Peter pratade om nästa steg för Teknikveckan och Peter sa något så obskyrt som att vi kanske skulle ta och starta ett forum. Jag var den första att brista ut i skratt då forum var lika attraktivt som en anti-vaxxer i blåställ. Men Peter är alltid Peter och kan sälja in en bajskorv i en Rolexbutik så vi tänkte att - ja ett forum kanske inte är så dumt ändå. Tanken hade ju slagit oss att bara göra det enkelt att köra disqus eller liknande men så blev det inte. Och tacka fan för det för jag måste säga att bubblan har verkligen blivit som ett andra hem, en andra familj och ett ställe där jag verkligen trivs.

Vi bjuds på tusentals vaniljsåsbilder av @RolexJocke, @iDrewn lockar med sina fina drinkar, @Hakan_Ander överraskar oss med hans sjuka färgmatchningar som på något oförklarligt sätt faktiskt fungerar. Vi har @Zop som helt har hakat upp sig på att det regnar i Göteborg och nåde dig om du sthavhar fhel. Låt oss inte glömma @zinned och @anon29666066 som är två individer med mycket åsikter men bjuder även på massa kärlek. Sen har vi @Stefan_Sandstrom som flödar i lyx och glamour och får oss andra att blekna. Sen har vi vår egna Telia-försäljare @Curiosity som gör allt för att få över alla i ångestabonnemang som vi aldrig kan ta oss ur. Jag hade gärna fyllt på med fler men bubblan buggar med nya betan av macOS så jag ser för tillfället inte vad jag skriver.

Min poäng är att bubblan verkligen har blivit en levande plats där vi delar med oss av våra motgångar, framgångar, njutningar och såklart även nyheter om vad som händer i teknikvärlden.

Till er alla vill jag bara säga tack för att ni gör det här forumet till det varmaste och finaste forumet i vårt avlånga land.

28 gillningar

Så vackert så man får en tår…

4 gillningar

Vi älskar er också! :heart:

4 gillningar

@Marcus_Attefors är full och melankolisk

12 gillningar

Exakt vad jag tror också :grinning_face_with_smiling_eyes: Men vem har inte varit det med lite sprit i kroppen :joy:

4 gillningar

Jag ville skriva med det i slutet men jag såg inte vad jag skrev och litade inte på min blinda förmåga. Men full eller inte så är det fortfarande sant!

8 gillningar

Fick mitt nya jobb genom bubblan så jag är tacksam! Och jag trivs alldeles utmärkt där. Hänger mer på forumet än teknikveckan. Och det är just forumet som gör detta speciellt. Känns som en dysfunktionell familj som ändå lirar rätt bra ihop. Ni gör ett superbt jobb både på hemsidan, bubblan och podden. Och givetvis ska alla som hänger i bubblan ha cred oxå, alla ni som orkar engagera er i diverse problem och funderingar. Ni alla är som sagt en extra om än dysfunktionell familj.

12 gillningar

:partying_face:

3 gillningar

Här sitter man i natten och får en tår i ögat. Både för den Svenska melankolin som bara alkohol kan frambringa och det sanna i dessa rader. En underbar plats med underbara människor… :heart:

11 gillningar

Kan ju inte annat än att hålla med trådskaparen i allt han skriver om i denna post. Ett andra hem med cyberfamiljen är ju just vad det är. Alla dessa karaktärer med helt och hållet olika kunskaper som vi alla får chansen att uppleva. Här hittar vi familjemedlemmar som kan en massa olika saker och varit med om det mesta, gärna delar med sig av sina kunskaper och hjälper till när de kan om någon behöver support eller input. Skämt och allvar blandas om vartannat och jag tror vi har funnit en bra väg där detta funkar för det mesta. Ämnen diskuteras och även om man inte alltid håller med så slutar det sällan med bråk eller pajkastning som man sett på andra ställen. Så det är ju helt enkelt ett knippe bra individer som fungerar bra ihop.

Nämner ingen specifikt just nu så har jag ingen nämnt och ingen glömt men jag har insett att denna plats har för mig blivit en del av min vardag. Det har blivit beroendeframkallande och som måste besökas varje dag. Man vill ju se hur det går för familjen och inte missa ett avsnitt av såpoperan.

Sen hade man ju hoppats på att man blev mer förknippad med sina klockbilder än vaniljsåsbilder men man kan inte få allt här i världen. :joy::joy::joy:

Vill även passa på att tacka alla inblandade som jobbar med att detta ställe fungerar så bra som det gör, ni gör ett grymt jobb som verkligen uppskattas.

Må bubblan leva vidare i samma anda och jag ser fram emot att besöka den och deltaga varje dag.

Massor med :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart: till er alla.

22 gillningar

Uppe tidigt för att titta på morgonens första lokala vädersändning från Göteborg. :cloud_with_rain:

Måste nämna @bjorsi som ständigt photoshoppar in sol och blå himmel i sina bilder från friluftsliv från bästkusten.

9 gillningar

Måste nämna @pao som bidrar med sitt stora intresse för Samsung – ibland till den grad att man börjar tro att han får betalt för det hela.

9 gillningar

Stort tack till alla som intresserar sig för Sportbubblan, inte minst @Gurra som uppskattar trådar om de amerikanska ligorna och alla som bidrar till intressanta F1-diskussioner.

Det är även kul att följa @Stefan_Sandstrom:s frustration när Liverpool är snubblande nära succé.

9 gillningar

Vill även hylla @xms67 som bidrar med insiktsfulla kommentarer i både lätta och svåra ämnen, när han inte har problem med sitt nätverk eller kämpar med att ta sig in i vinkällare som gått i baklås.

12 gillningar

Och så förstås @iDrewn som alltid är snabbast med :heart: på nya inlägg.

9 gillningar

Sedan får man väl säga att @Randomdude bidragit med många skratt med att ständigt skapa nya trådar med förvirrande rubriker och velande inför och efter köp. Skulle kunna vara en rolig karaktär i en tv-serie.

14 gillningar

Det är ju fantastiskt att någon säger så snälla saker. Så här dags… @Zop är ju inte känt för att tuta före lunch…:sunglasses::partying_face:

Sedan kan jag meddela att nätverket numera är som om jag inhyste ett mindre företag i huset, extremt stabilt, snabbt och med stor kapacitet, lika så är dörren till vinkällaren numerära snarare att betrakta som en svängdörr…:partying_face: Allt detta får man faktiskt tillskriva Bubblan. Fantastisk hjälp med att fixa nätverket och stort moraliskt stöd när dörren gick i baklås…:sunglasses:

7 gillningar

Måste framföra min uppskattning till alla i bubbla för den vänliga tonen som råder. Inte en massa påhopp och pajkastning som råder i många andra forum. Det är alltid ett nöje att ”titta in” och få hjälp med tekniska problem eller tips på vad man villhöver. Tack!

6 gillningar

Du är inte Sonos-användare va? :wink:

Men det är skillnad på tillrättavisning & påhopp/pajkastning. :joy::joy: