Bra VR-headset?

Sonen, 12 år, vill ha ett VR-headset. Var börjar man leta? Vad ska man tänka på? Själv säger han att Oculus quest 2 är bra. Någon som vet om de är bra eller är det några andra man bör ha som utgångspunkt?

Finns det verkligen riktigt bra sådan än? Misstänker att hårdvaran inte har nått fram till det som krävs för en riktigt bra upplevelse?

Sonen är helt upp över öronen fascinerad av hans kompis headset. Så de börjar nog få lite ordning på det.

Då köper du ett likadant som kompisen har. :slight_smile:

4 gillningar

Vi köpte detta när jag byggde dator till föräldrarnas hotell. De kör det vid konferenser och liknande när företag vill ha nåt att göra på kvällarna. Vi köpte till den trådlösa delen och det funkar riktigt bra faktiskt. :+1:t3:

1 gillning

Jag har Steams Index och der är superbra men kräver fyrar och en bra dator.

Quest 2 skulle jag rekomendera, både “standalone” och går att koppla till dator för att köra hela Steams utbud.

Jodå det finns det.

quest2 är grymt bra… Kan även länkas till datorn(med tillbehör) när man vill ta det steget

1 gillning

Blev det ett Quest 2? Börjar själv bli lite sugen….

Inte ännu, men sonen är en decemberkille så vi måste köpa både födelsedagsprent och julklapp nu. Skulle inte bli förvånad om vi köper nu…:sunglasses:

Kan ju bli fint läge runt Black Friday. Vilken storlek siktar du på? 128GB eller 256GB?

Beror mest på tillgänglighet och aktuellt pris vid köptillfället. Sonens kompis har den äldre modellen och 128 GB. Det klarar han sig bra på säger han.

1 gillning

Det blev ju Oculus quest 2. Har ni tips på bra spel? Sonen fyller år i helgen så det ska bli riktigt kul. Tycker pappa…:sunglasses: