Bra och billig bildskärm, kontor

Om du inte får ut det via varken Hdmi eller Displayport så kan du inte få ut någon bild alls. TB3 är ju bara “bäraren” av videosignalen.
Jag får ut 4K60hz via DisplayPort över USB-C.

Edit: Jag antar att du menar när du kopplar in i en renodlad hdmi eller displayport-port.

Kör Dell Ultrasharp 27” i 1440p, tycker det är optimalt.

Pratar om datormodellen :slight_smile:

Som förövrigt har en upplösning på 5120 x 2880.

Skriv det då :smiley:

Yes, MacBook Pro 15" stödjer inte DP 1.4 verkar det som så ingen lycka med någonting annat än Thunderbolt 3 där med vettig upplösning.

Det är också beroende att du har 40 Gbit/s - räcker inte med 20 Gbit/s. Så det är ren bandbredd som används, inte bara att det följer med en DisplayPort-signal så som i ditt fall med USB-standarden.

Jo, stöd för DP 1.4 är ett krav om man vill ha ut något mer från porten också. USB-C standard är som vi har konstaterat tidigare ett träsk. Ännu värre om man vill ha ut hdmi men det är inte så konstigt då det kräver ännu mer bandbredd.
Jag kör en mbp 16" så för mig är det lugnt. :slight_smile:

Coooling!

Tack tack, men det funkar inte ens med en renodlad usb-c till dp-kabel?

Nix!

Men det skall sägas att upplösningen på den här skärmen är 5120x2160, dvs “5K”. Men det skall DP 1.3 klara av så det är väl någon Apple-grej som är i vägen.

Men, skall sägas, det var problem även från Huawei MateBook Pro.

Det blev AOC. Verkar bra och fyller mina behov till ett rimligt pris. Tycker för övrigt att det inte var så blodigt om man håller sig till 27-tummar. Vid 34 började det bli lite mer svettigt.

Har idag köpt skrivbord, stol och extern skärm. Ni kan alltså räkna med ganska stora och snabba effekter av vaccineringen…:sunglasses:

2 gillningar

Vaccinering?

Hehe… I och med att jag nu kostat på mig(via arbetsgivare) en massa dyra saker för hemmakontoret kommer vi snart att slippa allt hemarbete då vaccinet visar sig så effektivt…:woozy_face::sweat_smile:

2 gillningar

Tror du inte hemarbete är det nya ”dynamiska kontorslandskapet” ?

Det nya coola som alla hippa personer kan göra!

2 gillningar

Jag tror att möjligheten att jobba hemma blir eftertraktat av vissa. Men avskytt av andra. Allt kommer nog avgöras av flexibilitet och lyhördhet. För egen del är en dag i veckan nog + en dag då och då. Dock inte sammanfallande med hustruns jobbahemmadagar eller studiedagar i skolan…:sunglasses:.

3 gillningar