Bra handkräm?

Kör den jag också, både händer och fötter :nerd_face::+1:

Neutrogena är bra.

Jag slår alltid ett slag för Helosan. Mindre extrem men funkar oerhört bra för mig som vardagskräm och behöver bara kompletera med något av Neutrogena-typen några gånger per vinter.

Finns inget inbyggt här, händerna är helt paj... Ärvt av min far...

1 gillning

Det är ju en annan femma, då måste man ju tillsätta något själv.

Japp, lite bättre på sommaren är det...

1 gillning

Jag hade några vintrar som var helt sjuka med mina händer. Jobbade utan handskar och orkade inte vänta på varmvattnet (tar en stund från beredaren) på jobb utan tvättade mig flera gånger om dagen i kallvatten på vintern. Blev inte ens riktigt ren någon gång heller. Fick fixat till mina händer och jobbar konsekvent med handskar idag och tvättar bara händerna middag och kväll i varmt vatten. Jobbar med tunna bomullshandskar och tunna plast utanpå, då får händerna luft och svettas/återfuktar sig mycket bra med denna kombo. Idag är händerna helt ok och t o m rena. :joy::joy:

3 gillningar

Men fyfan, tur dem blivit bra nu!
Jag har 0 blodcirkulation i mina händer, fryser som fan och torkar sönder året om!

1 gillning

Jag har en(1) fot som är helt vrickad. Den torkar och spricker och sköter man inte den blir det ganska smärtsamt. Läkaren som kollade sa väldigt uppmuntrande ”Tja det här vet jag inte riktigt vad det beror på, men var glad att det inte är båda fötterna…”:rage::sweat_smile:

Men jag har lärt mig att det är skillnad på kräm och kräm. Nu ska sägas att även billiga skitkrämer gör nytta, men det är få som når högsta nivå.

1 gillning

Denna är magisk för fötter tydligen.

Har du (på allvar) provat kopattesalva?

Jag har inte provat den.. :smiley: Ligger lite utanför mina hoods så att säga.. :sweat_smile:

Då vi är jord och skogsbrukare som släkt växte jag upp med att min farbror använde Helosan till kospenar och om jag fått det rätt var det framtaget för just det. Sedan blev det populärt i vidare kretsar och idag säljs det mer till människor än till kor.. :smiley:

Då jag ständigt är på jakt efter den perfekta fotkrämen ska jag kolla in den närmare.. :innocent:

1 gillning

Helosan har en grön tub som är speciellt för fötterna.

1 gillning