Bra handkräm?

Mina händer har klarat sig fint under vintern fram tills nu och jag kan nästan extraknäcka med mina stackars händer som grovt sandpapper på en byggfirma. Imorgon på lunchen tänkte jag bege mig ut och köpa en handkräm men vill ha en riktigt bra. Frugans hemma är fulla med parfym och annat klafs så man luktar dam hela dagen (inget fel med det iofs).

Någon som har tips på en riktigt bra och fet jävel som inte rinner av på 2 minuter?

Köp Jukon :ok_hand:

1 gillning

Locobase repair, kanske inte handkräm men den reparerar skiten ur mina händer.
Burkar tvätta sönder dom på vintern.
Canoderm funkar också.

1 gillning

Behöver inte det själv, men frugan och hennes väninnor kör uteslutande på https://www.apotea.se/aco-hand-cream-rich-75-ml

Älskar detta forum! Tar med mig tipsen och ser vad det lokala Apoteket har i sortimentet imorgon, tack! <3

3 gillningar

Jag hade skapligt dåliga händer för typ 15 år sedan, helt sönderspruckna. Detta var en pina men en följd av att jobba utan handskar. Var på VC och fick utskrivet något som liknade aktivt kol. Blandade ett bad med detta och vatten satt med händerna i detta en halvtimme varje kväll i 2 veckor. Sen var händerna som nya och efter detta kör jag med tunna bomullshandskar med tunna plasthandskar utanpå. Idag syns inte ett spår efter dessa dåliga händer.

9 gillningar

Atrix. Finns bl a på apoteket, men brukar vara billigare på ÖoB

Jag har testat många under åren.
Du fick tips om locobase repair. Den är bra men tar lång tid att sjunka in i huden. Bra över natten. På dagen använder jag min absoluta favorit Cetaphil Repair Sensitive Hand Cream. De har även en som heter protect som lägger sig som en skyddande hinna man inte känner av förutom om man ska tvätta händerna. Riktigt bra.

Passar på att nämna att jag tycker Atrix är riktigt dålig.

3 gillningar

Några bra tips för trasiga nagelband?

Handkräm funkar säkert för det med skulle jag killgissa. :slight_smile:

Hyfsat, men inte bra

Hittade ett par gamla bilder på hur mina händer såg ut.

1 gillning

Helvete! Aldrig sett efterdyningarna av ett kamremsbyte på en Peugeot förut.

5 gillningar

Ser bättre ut idag när man jobbar VAG. :joy::joy:

8 gillningar

Oavsett vad för område på kroppen som behöver smörjas upp har jag upptäckt att Eucerin funkar bättre än alla andra.

3 gillningar

Decubal tycker jag funkar mycket bra för hela familjen. Smidig pump med :slightly_smiling_face:

https://www.apotea.se/decubal-original-clinic-cream-pump-475-g

2 gillningar

Jösses. Det var inte att leka med.

1 gillning

Nej det var ingen rolig historia.

Finns bara ett rätt svar här:

O'Keeffe's Working Hands Handkräm 96 g - Apotek Hjärtat (apotekhjartat.se)

Denna körde jag under pandemin när man tvättade händerna stup i kvarten

2 gillningar

Decubal har alla med småbarn erfarenhet av, bra skit. Använder det varje gång jag varit in på kontoret (har någon billig skittvål där som torkar ut händerna)

1 gillning