Jag har några Bosch grejer från grön serie av äldre modell som jag är mycket nöjd med. Om det sedan beror på att jag har låga förväntningar eller att de gröna blivit sämre med åren skall jag låta vara osagt
Jag tror det beror på att du är smålänning.
Håller med har en av varje som vi använder varje sommar på landstället och har aldrig behövt ladda dem direkt när vi kommit upp.
Jag klippte ett sånt paket, får ge blå Bosch en chans.
Tack för att du vägledde mig och sparka mig över staketet.
Härligt! Du får återkomma om du blir nöjd!
Jag har ju inte kommit för mig att klicka hem en ännu, men två batterier kostar en del också, har bara ett till lasern nu
Denna har jag och det är den bästa allround-skruvdragaren som jag har haft!
Supersmidig, stark (trots "bara" 12V) och tål ganska mycket stryk. Har misshandlat den i 3 år nu och den visar inga tendenser till att bli sämre.
KÖP!
Bra köp!
Har också Milwaukee, men just denna blåa Bosch tar jag hellre fram än något annat. Liten, lätt och smidig.
(Den är förstås inte lika stark som M18-knacken men det är sällan det behövs…)
Jag skulle så gärna gå över till Milwaukee men sitter "fast" i mina AEG (som iofs är bra, inga problem)
Som någon tidigare skrev, köp in i ett system så du kan byta batterier mellan enheterna.
Vad gillar ni med det märket?
Är det typ likvärdigt med Dewalt eller är det ett snäpp upp? (Om man jämför motsvarande modeller)
De har bra rykte och bra utbud på olika verktyg.
Kopplat till samma ägare som Ryobi.
För egen del så blev det Milwaukee’s mutterknackare då Festool inte har denna typ av maskiner, jag har också en elektrisk häftapparat i samma m12 serie.
Ryobi, Rigid(US), Aeg och Milwaukee är alla från TTIGroup, så det är olika prissegement bara.
På samma sätt har Dewalt sitt Stanley och Black & Decker m.fl.
Bosch har sin Blå och Gröna serie osv.
Vill du ha en borrskruvdragare och inte tänker köpa fler maskiner i närtid hade jag gått på 12v. Har många 18v maskiner från makita men när jag borrar eller skruvar det mesta hemma åker 12v fram. Betydligt lättare och smidigare än 18v
Känns som ett snäpp upp vilket tar emot att säga då jag normalt ratar amerikanska produkter.