Är i färd med att köpa min första borrskruvdragare.
Är amatör och kan inget om hemmafix, men vill också ha något som håller länge. Är inte i behov av att borra i betong.
Vad tror ni om denna:
Är i färd med att köpa min första borrskruvdragare.
Är amatör och kan inget om hemmafix, men vill också ha något som håller länge. Är inte i behov av att borra i betong.
Vad tror ni om denna:
Eller denna, typ samma men nyare modell tror jag:
Vad ska du ha den till? Om du bara ska ha något att skuva i lite skruvar med då och då behöver du inte köpa en proffsmaskin. Då hade jag satsat på en Bosch green för en tusenlapp, då har du ett stort ekosystem med samma batteri om du behöver fler verktyg.
Om du inte ska skruva i monsterskruvar är det bättre med en mindre och lätt maskin. Nu har jag ingen direkt koll på dessa du länkar då jag själv kör mest på på Bosch blue, men har en äldre Bosch grön som säkert är 12 år gamma och funkar bra fortfarande till "inne-saker", medan den riktiga är i verstaden
(Men satsa på 18V )
Nu gjorde jag en väldigt snabb sökning och hittade denna:
Amazon Bosch men det kanske finns bättre erbjudanden...
Tack för hjälpen!
Till en början blir det nog mest småsaker att borra och skruva, men på sikt kanske större grejer. Det är inför flytt till hus.
Gillar tanken på att ha något som kan hantera större arbeten också. Sånt som behöver göras i och kring ett hus utan betongväggar.
När du väljer, tänk att det finns flera verktyg som du kanske behöver senare som använder samma batterier, blir så mycket bättre/enklare med samma
Jag köpte nyligen en handdammsugare, då tog jag en som gick att köra med samma batterier som alla andra verktyg.
Jag gillar Milwaukee maskinerna men de är kanske för dyra för hobbybruk.
Är det till hus så är det bara o gå all in
Projekten avlöser varandra
Samt en kap o gersåg sen är du all set
Jag tycker det är krångligt att förstå hur olika modeller av borrskruvdragare jämför sig med varandra. Hade önskat att alla märken hade en bra, bättre, bäst-modell utan massa sifferkombinationer. Och att det var tydligt vilken som var en ny modell eller en gammal.
Känns som vilda västern när man är helt nollad, iaf av de märkena jag råkat stöta på hittills.
Finns det ingen Apple inom verktyg?
Du ska ha borstlösa motorer i maskinerna.
Är det väl i alla märkesmaskiner nuförtiden?
Det kan säkert smyga sig ut gamla hyllvärmare såhär i black friday/week/month och juletid till priser som ser bra ut vid en hastig blick.
Jag har börjat samla på Ryobi maskiner just för att jag kan använda samma batterier på alla prylar. Har funkat bra till mina husprojekt.
Har en gammal Borr/skruvdragare fån Makita som är bra grejer men kostar en slant mer. Den är så gammal och har hel annan typ av batterier. De batterierna höll inte så länge. För tunga jobb rar jag fram den fortfarande, men Ryobi dragaren har funkat till det mesta. Altanbygge, borra upp tavlor mm.
Jag hade nog kört på Bosch blå, deras 12v serie om jag inte körde Festool.
En 12v maskin räcker till det mesta, speciellt om du är sällananvändare.
Jag har ju en del skruvdragare där hemma, men min 12v CSX är nog favoriten.
Tycker det här är ett fint paket jag själv övervägt, som komplement då jag har samma batterisystem på lasern;
https://amzn.eu/d/0ES2bsI
Gröna Bosch går bort, hade en sådan tidigare var alltid tom på ström. Milwaukee & DeWalt kan ligga orörda i typ ett halvår och ändå ha full power.
Det är väl Jula & liknande som kör riktig smörja. Köpte en lite överhandsfräs på Bauhaus för några år sedan. Där låg med 3 kolsatser i ett fack, sen om det var bra eller att det var för att maskinen skulle hålla hela garantitiden vet jag inte. Har bara använt det ett par gånger så den funkar nog än.
Vi har Dewalt som jag tycker funkar bra. Började med borrskruvdragare sen har vi lagt till sticksåg, excenterslip och slagskruvdragare när det behövts för projekt över åren. Skönt med ttt par batterier som funkar till alla maskinerna.
Är farbror både blind och färgblind? Det där är Bosch Blå
Jag har både Dewalt, BLÅ Bosch, Hikoki och Milwauke, utöver Festool då
Inga problem med färgseendet, jag skrev ju att grön Bosch går bort. Alltså inte den du rekommenderade.
Jag tänkte väl, men jag instämmer till fullo, det är väl den med korkskruven du skulle haft då?
Jag har faktiskt en grön Bosch IXO hemma till småfix men inte korkskruvstillsatsen.