FInns ju dock ett problem med Avanza. De kräver väl vad jag känner till en belåningsgrad på max 60%. Det är många som sitter med betydligt högre belåningsgrad än så, framförallt om man bor i de större städerna där lägenheter/hus kostar flera miljoner.
Jag fick sänkt ränterabatt vid omförhandling av de tre rörliga lånen, ringde upp och fick tala med en otrevlig dam som påpekade att man kunde inte ha så bra rabatt hur länge som helst.
Ringde upp igen och fick prata med en ny på swedbank. Ränterabatten återställd till föregående .
Digitala amorteringsunderlag tror jag kommer gynna oss bolånetagare mycket, ett bra beslut av finansinspektionen.
@Hakan_Ander du får säga till frun att hon skulle begärt ett digitalt amorteringsunderlag, klart det tar längre tid när det ska vara på fysiskt papper. Ligger säkert och vilar på någon postnord-terminal ett par dagar till innan ni har det.
Sedan måste ni inte byta bank, ni borde kunna få ha lika bra rabatt som @Peder, hur längre som helst
"Nordea och Handelsbanken var snabbast med att skicka de digitala amorteringsunderlagen, som enligt undersökningen kom på mindre än en minut efter begäran."
SBAB:s kunder har haft möjlighet att ladda ner sitt underlag sedan 2016.
Att Swedbank som största bank ska vara sämst är tragiskt. Men de har väll allt att förlora på detta.
Jag har också tänkt på att det där med listränta bara är mumbojumbo med syfte att göra det svårare för kunden att jämföra priser. Något som är direkt olagligt i de flesta andra sammanhang.
Tänk om det var cirkapriser på produkter och tjänster ute i butiker och till exempel abonnemang och sedan fick vi vårt individuella pris vid köp – baserat på delvis okända parametrar och därmed omöjligt att aktivt påverka.
Trevligt ändå med en sänkning idag, även om det var enligt plan. Att RB sedan funderar kring en dubbelsänkning gör ju inte saken sämre. Den dubbelsänkningen hoppas jag kommer på nästa räntemöte för då hinner den slå igenom(nåja) till min nästa tremånadersjustering. Med dagens 0,25 skulle det betyda 0,75 lägre och det är fint det..