Böjbara Samsung Z Flip får pris och svenskt lanseringsdatum

S3 hade qi laddning maj 2012 med bricka

Jag trodde det var ctrl alt delete :slightly_smiling_face:

Hade jag ändrat på mig så hade diskussionen varit väldigt enformig :slightly_smiling_face:

Du är redan enformig med ditt trollande.

Sanningen är att Samsuck S3 INTE lanserades med trådlös laddning utan det var något du fick köpa extra genom att byta baksidan. Nokia var först med Lumia 920 och 820

De flesta definitioner av innovation är att de ska skapa värde. Det räcker inte så att säga med att det är en ny smart produkt, tjänst eller material. Företaget eller kunden måste få ett tydligt värde av produkten. Vad värde är finns inte definierat i dessa sammanhang. Så han som uppfann en ny gaspedal som samtidigt är bromspedal för bil som bevisat är bättre än dagens konstruktion men som ingen vill köpa har uppfunnit något. Men han har inte presenterat en innovation.

Ps. Pedalen är sann.

2 gillningar

Mitt sista inlägg i denna tråd
Jag anser fortfarande att glaset i Z flip är en innovation :slightly_smiling_face:

Edit Det är BTW inte Samsung som tillverkat det

1 gillning

Har du fyllt på popcornskåpet och kan skicka över ett par kg? Verkar behövas. :laughing:

Nope !
Är nog dags att lägga en order :grin:

4 gillningar

Helt klart lagom portioner, 160l bör räcka till imorgon. :rofl:

Nu visar det sig att "glaset" bara är lite hårdare plast.

1 gillning

Den fick sig en rejäl om gång där. Men undrar om det kommer ta ens ett halvår innan första rapporterna kommer om att skärmen är söndervikt.

Ja Zack våldför sig verkligen på telefonerna men redan på lägsta mjukheten så repades ju skärmen och på nr två var det helt kört.

1 gillning

Förstår inte varför vissa inte bara kan uppskatta att det finns något nytt i en annars stagnerad mobilvärld istället för att försöka hitta fel :slightly_smiling_face:
Eller är det jobbigt att de är fel märke på prylen

Assså ursäkta men är det nu så att Samsung plötsligt kallar plast för glas så ska de tammefaen skämmmas.

4 gillningar

För att det är vårt ansvar som konsumenter (och ännu mer som journalister) att ställa krav på tillverkarna att skapa teknik som fungerar bra och som är till nytta för oss. Allt annat är resursslöseri.

Om de får bekräftelse för goda idéer och koncept i stället för goda produkter så behöver de inte satsa på det sistnämnda.

2 gillningar

Jag tror problemet här är att vi är för bortskämda.
Vissa vill så gärna att vikbara mobiler ska bli bra för att de är trötta på den ovala tvålen.
Anledningen att den ovala tvålen är så bra är ju att den har kommit med en förbättring konstant under 13 år.
Dessa vikbara har en lång väg att vandra innan de når samma kvalitet.
Bara gångjärnet är en hel vetenskap.
Ger skyddslagret som sitter på displayen en falsk känsla av glas är det ju en bra bit på vägen.
Men repar det som plast är det ju fortfarande en prototyp.
Sen alla dessa varningar för att trycka för hårt och risk att få saker i under displayen osv.
Den ovala tvålen är bättre och fortsätter bli ännu bättre.
Den vikbara smartphonen kommer inte vara ett försvarbart alternativ på några år.
Entusiasterna kommer dock ge dom pengar innan dess.

1 gillning

Håller med dig om det fullständigt, kommer de med falsk marknadsföring så är det kass

Som journalist skriv då en artikel om UTG med fördelar och nackdelar för att upplysa oss konsumenter. Skärmen är inte mjuk som Fold att trycka på utan är uppbyggd av något annat. Den kommer med samma “handle with care” som Fold. Dessa produkter, som är unika, är i sin linda men tycker att både Fold och Z flip är hyfsade första produkter även om jag inte skulle köpa dem.

Edit. Recensioner som visar fördelar och nackdelar är viktiga det håller jag med om men för mig som konsument är valfrihet och möjligheter mycket viktiga

Bra skrivet :slightly_smiling_face:
Håller med dig om det fullständigt
Att Samsung vågar satsa på dessa nu, med fördelar och nackdelar är bra tycker jag. Men för mig personligen är den mest intressanta mobilen just nu en helt annan nämeligen Note 10 Lite. Precis som du skriver tror jag att vi förväntar oss en vikbar lur, IP klass och samma hållbarhet som innan.