Blodtrycksmätare

Jag funderar på att skaffa en blodtrycksmätare för att, naturligtvis, hålla koll på blodtrycket och i tid kunna identifiera om jag ligger i riskzonen för vissa sjukdomar.

Har absolut ingen koll på vad man ska ha, men tänker att Bubblan kanske vet. Inom varje produktsegment brukar det finns några få "referensprodukter" som är de bästa inom sitt segment, så har ni några tips tar jag tacksam emot dem :slight_smile:

Omron är ett pålitligt märke när det gäller blodtrycksmätare🙂

Jag har denna:

Det enda jag är missnöjd med är att den inte har USB-C, men man behöver ladda den så sällan att det inte stör mig allt för mycket.

Datan går in i Apple Hälsa.

Jag köpte en Omron. Tyvärr så kräver deras app att man skaffar ett konto. Så jag lämnade tillbaka den.

Jag har en från blodtrycksdoktorn.se, tyvärr synkar den inte till Hälsa.app så man får mata in själv

Ungefär min upplevelse med Bayer NextGen blodsockermätare. Så jag sa nej tack.

1 gillning

Tack för era tips! har en Withings-våg och det är ju väldigt smidigt att Withings synkar mot Apple Hälsa.

Omron verkar också riktigt bra, så många att välja på dock :slight_smile:

Jag köpte Omron efter sett de använder det märke på min vårdcentral.

Vilken modell köpte du? Hur fungerar den?

Denna köpte jag!
Den går in i Apples health app. Dock som tidigare inlägg säger måste man göra ett konto hos tillverkaren. Jag tycker den funkar helt ok och gör det den ska.

2 gillningar

Även jag har Withings - pga att jag har withingsvåg och gillar den. Jag har dock den enklare modellen då jag såg att flera klagat på att extrafunktionerna i den dyrare är lite opålitliga.

Har testat att köra min withings på ena armen samtidigt som sjukhuset körde sin utrustning på andra armen, och de visade samma värde, så jag är nöjd och litar på den.

Men som Zop säger hade det inte skadat med USB-C de få gångerna man måste ladda den.

2 gillningar

Räkna in mig i gänget med en enklare Withings (plus våg).

Jag har samma reflektioner som övriga :slight_smile: