Blockets app kraschar

Just när man är i lite flow så kraschar Blockets app hela tiden. Det är när jag klickar på Kontakta säljaren som appen kraschar. Vid första försöket ligger appen kvar om man kollar på öppna appar. Testar man då igen så är appen stängd. Men kraschar hela tiden. Testat att radera appen, startat om telefonen. Någon mer med problem?

Apple 12 Pro, iOS 14.4.1

Funkar för mig, har ju iofs inte testat att skicka iväg meddelandet. Kör samma setup som dig

Samma här. Fungerar fint.

Hmm, det tokkrashar för mig. Fick ett mejl om transport och betalning via Blocketpaket. Då sa säljaren att om det kraschar via telefon så använd datorn då det sedan ett par veckor är instabilt vi telefon, både i appen och betsllösningen. Och det kraschade direkt.

Meddelande funkade dock via mobilen och Safari. Betalningen funkade alltså inte ens via Safari på mobilen. Jaja, nu är det betalt och inga köp planeras på ett tag.

Har i förra veckan kontaktat säljare via blockets app och det har fungerat ok. Har en 12 pro max med 14.4.1.
Det som jag irriterade mig på var att om jag skrev ett meddelande men inte skickade iväg det, utan kanske skulle söka upp någon info i en annan app, så när jag kom tillbaka till blocket appen så hade den slängt den texten som jag hade skrivit, och jag fick börja om.
Så om jag skulle skriva längre texter så skrev jag de först i anteckningar och klistrade in i meddelande rutan när jag va klar.

Liknande var igår för Android lurar. Var massor med appar som använda google tjänster som inte fungerade. Förvånad detta inte har fått mer uppmärksamhet.

1 gillning

Ja, allt möjligt strulade för min fru. Uppdatering av “Webview” i Play Store löste det dock direkt.

För folk i media använder iPhone. Låter som ett skämt men det ligger nog lite sanning i det.

3 gillningar

Det är anledningen till att det inte spelar någon större roll att Clubhouse för Android dröjer flera månader.

1 gillning