Blir svart när jag backar ut ur Youtube

Har en Apple TV 4K kopplad till en samsung the frame. Använder Samsungs kontroll istället för Apples då TVn annars Inte stängs av, utan går in i något slags bild-läge (annat problem jag har rantat om i annan tråd).
Men nu så har någon slags uppdatering smugit sig in, förmodligen på youtube-appen där jag får en fråga om jag vill stanna kvar eller avsluta appen när jag backar på kontrollen. Väljer jag avsluta så blir Youtube-appen svart och jag kan inte hoppa bakåt till huvudmenyn.

Har ni andra upplevt samma sak och har ni kommit på någon annan lösning än att plocka fram Apple TV remote?

Undra om det är det där förbaskade bildanpassningsläget som spökar. Blir ju svart så fort reklamen kommer numera.

Har ni testat att öppna appstore på ATV och se om där finns någon uppdatering för Youtube? Jag hade problem med svart skärm för några veckor sedan och gick i förra veckan in och uppdaterade, nu är problemet borta :+1:t3:

Ska testas! Tack för tips.

Nix. Ingen uppdatering av Youtube finns. Märkte nu att det blir samma sak om jag använder Apple remote-appen.

Trist! Är tvOS uppdaterat med? :thinking:

Den där skiten gjorde så jag fick skaffa youtube premium :angry::laughing:

Yepp

Jag har samma problem, senaste YT-appen, senaste tvOS och YT premium, hoppas dom släpper en uppdatering snart :slight_smile:

Jag har inga* problem med Youtube-app på Apple TV 4K, näst senaste modellen. Kör senaste TV OS public beta. Inget YT premium.

  • Annat än att annoser i bland inte startar, men det har varit så sedan de drog igång annonser i Apple TV, på Apple TV 3.

Tack för info! Tolkar det då som att det är det är "normalt".

Installerade om Youtube-appen och nu fungerar det bättre. Jag får inte längre upp valet att avsluta eller avbryta.

Suck.. Problemet är tillbaka och en ominstallation hjälpte inte.

Jag har börjat få upp en irriterande ”Vill du avsluta Youtube” samt en ”avsluta” och en ”avbryt”-knapp, väljer jag ”avsluta” då blir det svart bild, tills jag trycker in ”tillbaka”-knappen på fjärren en stund, väljer jag avbryt så kommer jag in i appen igen… :roll_eyes:

Exakt samma som jag har. Bra tips att hålla in tillbaka knappen - ska testas.

1 gillning