Blir knäpp (svar på ett "IQ" test)

  1. För att rentvå mig att ha fuskat (om ngn tror det)

  2. För att visa hur smart jag är :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 gillningar

Vi tror på dig. I alla fall jag :slight_smile:

1 gillning

Tror facit är fel :wink:

Exakt. Vem bestämmer att fyran är bättre än mina förslag? :sunglasses::laughing:

1 gillning

Så har jag tänkt många gånger,,,

Men blir knäpp på denna. Tycker att vi borde kunna hitta mönstret.

Ungefär 50% svarar rätt på denna fråga (tagen från futureskills, ett testbolag som vi använder)

1 gillning

Rekryteraren som läst facit men inte har en aning om varför :wink:

1 gillning

Det jag tänkte på med fyran, i mitt andra inlägg var att femman är ett nav som flyttar sexorna, utan att ändra sig själv, samma med fyran. Men det kändes inte som ett ”bra” mönster.

1 gillning

Skulle det där föreställa någon form av sarkasm?

Det är det närmaste som jag kommer själv. Det stämmer för mittenraden och mittenkolumnen om den roterar runt trean. Problemet är att då borde trean borde ändra lutning.

Så jag vet inte om det är rätt tanke - men det är det enda som jag ser

Sorry, inser att det kan tolkas personligt, det var inte meningen.

Tänkte på fenomenet med rekryterare som sitter med någon checklista utan att ha någon koll på områdena de rekryterar inom.

Jag tycker att jag hittar gott argument för att det ska vara en 6:a. Om man tänker sig brickan med en balanspunkt i mitten så blir den perfekt balanserad med en 6:a. Övre och undre rad = 13 , vänster och höger kolumn = 13

Jag ser nu att detta ämne var från i maj, fick upp det på första sidan under "Nytt i bubblan" alldeles nyss :-).

1 gillning

4 är rätt. Jag såg det inte i maj, men såg det nu! (och innan jag läste din lösning) :slightly_smiling_face:

Om man delar hela bilden med en diagonal från övre vänstra till nedre högra hörnet blir varje halva en symmetrisk spegelbild av den andra.
Den enda bit som kan delas på det sättet är den med 4 prickar.

8 gillningar

Snyggt! Värt en guldstjärna!

Frågan är varför 6an roteras? :joy:

Om du tänker dig att du viker ihop bilden med vecket i den röda linjen som Ingo X ritade så behöver 6:an vara vriden för attt de ska matcha.

1 gillning

Snyggt, well spotted!

Självklart, så uppenbart i efterhand, jag tänkte mig en spegling som i att båda var roterade åt samma håll. Men att se det som en vikning var ett bra sätt att se det på :ok_hand:

2 gillningar