Blanda alkoholsorter och bli mer bakfull

Så jag gör! Varför tror du jag är så bra på Linux? :wink:

1 gillning

Det brukar vara hemligheten, sitta naken med en grogg och installera. :joy::joy::joy:

1 gillning

Jag hoppas du inte spiller på tangentbordet för då kan det bli fel med det mesta i datorn har jag läst nånstans.

Jag tycker inte om grogg. Jag gillar inte vin och sprit heller. Men en gång när jag var med mamma och pappa i Spanien tror jag det var hade jag kunnat bli riktigt full om inte mamma hade stoppat mej. Vi var på en bar och mamma och pappa drack något som var en blandning med flera olika juicer och lite vodka ! Nej det där får du inte dricka sa mamma det är vodka i som man kan bli full av.
/Maria

Du får ta tråden med lite humor. Vi alla vet att alkohol kan vara farligt. Med det sagt betyder det inte att alla inte kan hantera alkohol. Det är mera som en god dryck som man blir glad av. Vissa gladare än andra dock :wink:

2 gillningar

Många har väl råkat illa ut med spriten men här pekar vi inte med hela handen eller svingar pekpinnen. Vuxna människor gör ju som de vill och ansvarar själva för detta. Här skålar vi med varandra över hela landet och det värsta som kan hända är att man får ta blykepsen en dag. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Vem skriver ens ett sådant inlägg som detta.:joy::joy:

Vilken av inläggen som jag har skrivit svarar du på ? Om du menar det sista som jag skrev så är det ju ganska självklart att man inte ska dricka saker med alkohol när man är barn för jag var barn då när jag var på semester med mamma och pappa. Barn är känsligare för alkohol än vuxna.
/Maria

Jag vet inte om du följt vad hon skriver, men hon har någon form av handikapp så man får nog ta inläggen på ett annat sätt.

1 gillning

Om min mamma hade druckit alkohol mycket under en viss period när hon väntade mej så hade jag varit ännu mera handikappad. Jag har inga alkoholskador iallafall.
/Maria

förlåt men ja måste bara nämnda de , utifall de skulle komma fram att de va så o ingen har nämnt de skulle vi ju bli idiotförklarade allihopa!! maria känns inte som en maria utan mera som den där anders el andreas .. el va va de han hette nu igen :laughing::innocent:

Det är ju bedrövligt men det finns nog bättre plattformar än denna att ta dessa diskussioner på.

När jag och min kära hustru datade så tog hon mig på en Long Island Icetea runda. Hur klassas det? :blush:

3 gillningar

Som äkta kärlek :rofl:

Pappa klarar inte av att blanda, då blir han fruktansvärt bakfull och skyller på att han är trött och ätit något konstigt eller allergi. :joy::+1:
Men ja, har själv gjort det och helvete va dåligt man mådde, inte mer! :sweat_smile:

1 gillning

Blandar jag Cola och Rom får jag en fruktansvärd huvudvärk... Därför väljer jag alltid att dricka min Rom ren...

1 gillning

Det är inte sant. Dricker mamman alkohol under graviditeten ökar risken för att fostret får problem. Samtidigt finns det alkoholister som föder fullt friska barn. Sen säger jag inte att det är bra att dricka under graviditeten.

2 gillningar

Det beror på när de dricker som mest under graviditeten. Och när det är som sämst att dricka mycket under graviditeten vet jag inte men det finns barn som föds med svåra alkoholskador. En del dör tidigt därför så kanske det inte skrivs så mycket om det . Det kanske bara rubriceras som plötslig spädbarnsdöd.
/Maria

Spritförtäring under graviditeten kan ge fostret brett mellan ögonen och korta tummar har jag hört.