Billig men bra robotgräsklippare

Kan bubblan rekommendera en billig men bra robotgräsklippare? Gärna med WiFi-uppkoppling och app, men inget krav.
Ska klippa ungefär 200 kvm, så det är inget monster som behövs direkt.

Som en Xiaomi S50, men för gräs helt enkelt. :slight_smile:

1 gillning

Worx är väl de som är billigast men jag har ingen erfarenhet av robotgräsklippare över huvudtaget :slightly_smiling_face:
Tar bara 12 minuter att klippa villagräset och har lagt ut 10 ton sten istället för gräs de senaste åren. Biltema har jag som batteriklippare och den vann Råd och Rön det året jag köpte den. De har även en robotgräsklippare nu :slightly_smiling_face:

1 gillning

När jag köpte för några år sedan var det Robomow som gällde. Har en som klipper 1000 kvm och har gått klanderfritt i 5 säsonger.

2 gillningar

Jag söker en robotgräsklippare som inte är så dum som de jag sett i villakvarteren d.v.s. den ska inte försöka klippa en handske eller något annat som inte är gräs. Den ska klippa som jag själv klipper idag, d.v.s. i rader horisontellt/vertikalt, inte diagonalt eller huller om buller. Wifi är ett krav och givetvis app för att ställa scheman, klippning av zoner som fördefinierats. Finns en sån robotgräsklippare idag? För att passa in i ämnet så får den gärna vara billig (inget krav).