Norrsken i kväll.
Imponerande ![]()
Porträttläge. Det syns för man blir illamående av den virtuella ”blurret”.
Najs bild annars ![]()
Sitter och går igenom lite gamla bilder. Hittade dessa när jag provade på djurfotografering när vi besökte Dublin's Zoo.

Jag fortsätter att förgylla tråden med lite saker från gömmorna.
Bulova MIL-SHIPS-W-2181
Den kommer i en brun liten fin box.

Snyggt presenterad.
Denna klocka är klockan som aldrig kom ut utan stannade av som en prototyp 1957 sändes 3 stycken in till militären för test men 2 av dessa klarade inte testerna.
Så det blev aldrig någon produktion av denna modell utan istället väcktes den till liv 2021. Den kommer i 2 versioner som är näst intill identiska så när som på urverket.
Denna är den serieproducerade med Miyota verk och den limiterade kommer endast i 1000 exemplar med Selitta verk och en box utformad till en dykarhjälm.

Skruvad krona med Bulova logga, fjädrande 60 klicks vridring som låser riktigt bra, 41mm boett i rostfritt stål som ska klara 200 meter.

Som sagt Miyota 80S20 verk som till fördel döljs av ett trevligt baklock.

Ett snyggt välvt safirglas ger klockan en vintage touch.

Det riktigt coola är ju det feldimensionerade textilbandet som är 16mm brett, det blir så retro och rätt tycker jag fast de flesta hatar det.

En annan kul sak är ju fuktindikatorn av papper som ska ändra färg om det kommer in fukt i klockan.

En lyckad "reissue" som listar $895 vilket jag anser prisvärt.

Lite SuperLuminova har den också, dock inte i vridringen siffror & streck som den limiterade modellen har.

Stilig.
Snygg! Blir en om AIK går upp
Årets första längre tur med den lille saken. Nu ska bara oljan bytas i den store så blir det åka av!
Haft en sådan! Min första moppe. Kärlek!
Wow..![]()
Bor i storstan. Satt och drack frukostkaffe i söndags då vi hörde en duns på gården. Kikar ut och ser en slagen ringduva på marken. Kikar lite mer och ser förövaren på ett staket, en duvhök.