Bilder utan ordning eller tema

3 gillningar

Myser lite.

6 gillningar

8 gillningar

5 gillningar

12 gillningar

7 gillningar

Frukost

4 gillningar

På väg norrut!

7 gillningar

Sulphur crested cockatoo och en Brahminy kite eller som den kallas här Red-backed Sea Eagle.

Båda fotade med 15 PRO Max.

8 gillningar

En liten udda fågel.

SCHAUMBURG WATCH BULLFROG

En riktigt trevlig sak från Schaumburg Watch, den enklaste modellen i Bullfrog serien som endast har datumvisning.

Tyskarna har här lyckats att få till en tilltalande modell där de lyckats att blanda svart, vitt, grått & rött på ett bra sätt.

Klockan levererades i en vattentät väska med instruktionsbok. Det mäter 42 mm utan kronan och upplevs mindre på grund av sin låga vikt då boetten är tillverkad av titan.

Kronan är av skruvtyp med företagets logotyp och klockan är vattentät till 200 meter så bada med den går ju bra fast det inte är en dykarklocka.

Boetten är gjord i 3 delar, baklock, underdel med bandhorn & överdelen är utformad som en förhöjningsring.

Boettens underdel är vinklad med 3 mm skillnad så tjockleken mäter 12 mm i ena änden och 15 mm i andra.

En kul detalj som då gör att klockan lutar lite svagt mot bäraren.

En mjukt och behaglig stoppad läder rem som mäter 22 mm vid bandhornen gör att den ser bra balanserad ut mot boetten.

Även låset är av titan och har företagsnamnet präglat.

Baklocket även detta av titan är fyllt med text och har även serienummer graverat.

Öppnar man upp den kan man se hur mellanringen är förankrat mot boettens underdel.

Verket är ett automat verk av märket Selitta SW20A som svänger 8 gånger per sekund eller 28800 gånger per timme.

Lysmassan är inte mycket att skryta med men lite finns det om man tittar noga.

Så det slutliga intrycket är att det är en trevlig klocka som tilltalade mig från första gången jag såg den. Kvalitén och detaljarbetet är gott överlag anser jag.

9 gillningar

11 gillningar

Där har man gått flera gånger.

1 gillning

Man får ändå säga att dagens mobiler är fantastiska. Denna är alltså kanske 1 mm, så 0,7 sticker upp.

Bild på fästing

3 gillningar

Håller med dig om det
Min son har familjerekord med 11 fästingar som satt fast samtidigt :blush:

1 gillning

Det här var sonens första..:blush:

Vi fick ut den med huvudet.

Observera att den är max en mm. Troligen lite mindre.

4 gillningar

Ännu ett mästerverk från Dornblüth.

7 gillningar

Samsung Galaxy S24U 10x zoom. Plockat från video

7 gillningar

Tack Samsung AI*

Nej ingen AI Galaxy eller annan för detta😊

Lugnet före stormen.

6 gillningar