Bilar med sladd: Så bra är Audi e-tron

Från sajten:
https://teknikveckan.com/teslapodden/bilar-med-sladd-sa-bra-ar-audi-e-tron/


image

Vi har fått en exklusiv provkörning av Audis nya el-suv, e-tron och Anders delar med sig av sina intryck. Toyota gör en helomvändning och kommer nu äntligen börja bygga elbilar. I Tyskland bygger posten elbilar, men i Kina har man satsat för hårt på elbilsbyggandet. Och hur många elbilar finns det egentligen i Tysklands huvudstad?

Det där med att smutskasta flyget med “shame shame” varje gång…sure I get it. Men jag är tveksam det finns någon annan branch som jobbar så hårt med att få ner utsläppen.

1 gillning

Det är mest för att vi inte ska dränkas i mail varje gång. :wink: Vad gör man för att få ned utsläppen menar du? En stor del kommer ju från höghöjdseffekten vad vi förstår, och den är svår att komma ifrån.

@Esse vad kunde man leasa e-tron för?

Är ej Esse, men om jag kommer ihåg rätt så var det ca 7500 kr/månad.

Va det inte första halvåret?

Det måste jag få överlåta till @Esse. Kommer ej ihåg vilken tråd jag läst det i heller. Kanske går att söka sig fram?

8500 första halvåret sedan 5900 i resterande 18 månader. Sedan får man hitta en ny bra deal.

Inte ett rätt för mig där då :see_no_evil:. Får sluta killgissa på internet sådär!

But but but, internet skapades ju just för killgissandet!

1 gillning

När kommer den?

Skulle varit här men enligt Audi i Lund så motortransport vägarna förbi först på fredag, sedan skall den lastas av och bara stå lite så förhoppningsvis på måndag.

3 gillningar