Betongstänk på bilen

Kamrater.

Jag fick ett mess från frugan att hon körde bakom en betongbil som skvätte betong på hennes bil. Det är några små pricker av det här och där på lacken och på fönster.

Vad göra?

1 gillning

Aj satan !! Vet ej , men de känns som en googling och att du snabbar dig :man_shrugging:t2::face_with_raised_eyebrow:

internet säger ättika…
någon som testat?

Vet ej men jag vet att betong kan etsa om det kommer på glas, så man bör nog snabba sig med att få bort det. Ättika verkar rimligt då jag gissar att kalken i betong gör den riktigt basisk.

1 gillning

meeenn…nu känner jag stress.

Glöm inte att testa med ättikan på ett dolt ställe på lacken först. Så det inte skadar lacken i sig.

Annars sväng förbi en lackfirma och fråga dom.

1 gillning

Grejen är den att jag inte är hemma på 7dagar…och jag VET frugan inte kommer att åka till en lackfirma.

Den här har jag hört talas om, har dock ej testat den så vet inte om det är bra eller anus.

https://www.wurth.se/produkter/kemi/rengoring/betongborttagning-gel-hammer/

1 gillning

kan du testa hos en av dina kunder och återkomma?.

Tack :heart:

Känns lite som om du är lost här, enda sättet är nog att ringa en italiensk släkting som kan sätta fart på henne. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

jag misstänker det är frugan som är maffiabossen i den familjen…

Tyvärr jag har inget sådant medel, det enda jag kan stå till tjänst med är testbilar. :joy::joy::joy:

Det finns säkert någon gammal stofil som hon har respekt för. :joy::joy:

1 gillning

Jag råkade ut för precis samma sak när jag semestrade i Kroatien för ett par år sedan. Spolade bort det värsta med högtryck i samband med att det upptäcktes och var noga med att inte överhuvudtaget ”gnugga” manuellt för att minimera repor.

Lämnade in bilen till Bilia i Västerås när jag kom hem några veckor senare och de fick ordning på den. Kärran var som ny när jag fick tillbaka den. De tog hem något speciellt medel just för detta ändamål, men exakt vad det var vet jag inte.

Om inte din lackverkstad vet vad de ska använda är mitt tips att prata med killarna som hanterar rekonditionering på Bilia i Västerås.

Jag jobbar med att vattenbila betong och robotarna vi använder ser förjävliga ut efter ha fått utstå ex antal timmar i betongslam men med gel hammer så kan man få dom att se nästan nya ut.

ja, jag har förstått att gel hammer is this shit. Ska beställa det.

Bor i Dubai så vet inte om jag ska be dem ringa Västerås :slight_smile:
Men ska testa med Gel hammer först så får vi se.

Får du inte tag på det så PM:a så beställer jag till dig.

2 gillningar

Köper inte alla i Dubai nya bilar istället för att tvätta dem? :smiley:
I sådana fall borde ju inte lite betong vara ett problem för dig…

funny

1 gillning