Betatesta anpassad iCloud-mail

Efter att jag lagt till min @Thor.se Mail så blandas den i min icloud mail. Jag hade önskar att det skulle gå att enbart se @Thor.se mail

Har flyttat alla mina domäner till iCloud nu.

1 gillning

Jag har kört sen starten. Enda problemet är syncningen mellan mina enheter. Måste ibland öppna mailen för att ett mail ska markeras som läst, som redan är läst på en annan enhet.

Har du samma problem?

Hur fungerar det med att ha fler e-postadresser?
Jag har några domännamn som även andra nyttjar e-postadresser till

De måste vara en del av din familj i iCloud i så fall.

Faen också

Du får väl hota dem med att de måste gifta in sig i familjen om de ska vara med. :wink:

Nej, det är inget problem jag har märkt.

Nån som fått det att fungera mot Loopia?
Får inte till sista raden, CNAME. Apple vill att jag ska mata in två rader data fast Loopia har bara ett fällt.

Lägger jag bara till den ena långa får jag svaret, ”* Du behöver ta bort befintliga kolliderande records innan du lägger till detta record.”

Maila dom. Dom har någon begränsning på göra det själv.

1 gillning

Hittade fler rader att skriva kod i Lägg till subdomän, skrev in allt där och blåste bort alla andra dns inställning som Loopia hade lagt till.

Nu är det bara att vänta på att DNS ska uppdateras…

Bra att det inte är mitt primära epost domän då jag inte förstår vad jag gör. :sweat_smile:

(Hurra, fungerar nu!)

3 gillningar

Älskar detta, gick direkt ifrån M365 med min domän :slight_smile:

1 gillning

Försöker lägga till en ny domän men Apple skickar inget mail för att verifiera e-posten.

Testade att sätta upp domänen ändå, gick bra. Fast kan inte lägga till e-post adresser, står bara försök senare. Nån som har nått tips?

Ja försök senare. Hehe. Inget i spamkorgen?

Spam kollad.
Adressen jag anger i iCloud+ går inte att logga in på utan vidarebefordras till tre andra adresser, one, hey och outlook. Tänker att nån borde fungera.

Jag tror det är en låsning i Appels system…

Edit:Fungerar nu att lägga till epost adresser hos iCloud+. Lösningen var att vänta “en stund”, ganska exakt 24h. Så tålamod rekommenderas. :slight_smile: