Beställde just en MBP 14" M3

Blev väldigt sugen på den nya M3:an och kunde inte hålla mig.
Var inne igår på apple.se och kikade runt lite, då var leveranstid den 7:e November. Nu blev det den 21–23:e! :scream::weary:

Vill bara ha lite medhåll om att det är väldigt synd om mig.

Fick iallafall schysst pris på min M1 14" tycker jag; 12.435,-

6 gillningar

Vad hade du för specs på 14"?

Min gamla har förutom det som syns på skärmdumpen (Apple Trade In) 1 TB lagring och den stora laddaren.

Då var det nog en halvbra affär skulle jag säga. Skulle nog utan problem få ett par tusenlappar till på Tradera. Men jag hade gjort samma sak då jag hatar att sälja saker :joy:

Kanske. Personligen skulle jag aldrig lägga så mycket pengar på en begagnad maskin, men det beror förstås på att jag har firma och varit i branschen sen 90-talet.

Men jag har ärligt talat inte hållt ögonen på Tradera de senaste åren, bara sett att Macar på Blocket och Marketplace kostar fantasisummor. Men det kanske finns köpare på dessa maskiner?

Men ja, hela säljprocessen är ofta ganska dryg… Är värt nån tusenlapp att slippa den. :grimacing:

1 gillning

Mm fantasisummor var ordet.

Såg en MacBook Pro 2012 för 6000:- för bara något år sen på blocket. :crazy_face: galet.

Men med det sagt så håller ändå ”andrahands-normalvärdet” bra på macar.

Hittade en liknande spec på Tradera som sålts för 19 800:-
Var iofs i juli men tror inte priserna dykt så mycket sen dess.

Mresell finns ju också annars, sjukt smidigt de gånger jag använt dem. Liknande spec där fick man också lite mer för :sweat_smile:

2 gillningar

Fast det är en 16”, jag har en 14”. Kolla gärna värdet på den om du hinner. :slight_smile:

2 gillningar

1 gillning

Det är ju helt orimligt bra betalt… Vad tjänar de pengar på egentligen!? :flushed:

1 gillning

mm! Över 30papp för min

Tillägg... ok... ska jag köpa motsvarande/nya M3 MAX får man punga ut över 50-60papp idag :exploding_head:

Tillägg2: @carlsson, hur/var fick du upp Apple Trade In, något du valde vid köpa av förra datorn?

:man_facepalming:

När man valt sin dator kommer det upp en en text; "Lägg till en inbytesenhet".

image

1 gillning