Beställ maten på nätet men hämta själv

Från sajten:

Att beställa maten via internet men sedan hämta den i färdigpackade påsar är mycket smidigt.

Hemleverans av dagligvaror kräver längre framförhållning än att bara själv gå till butiken. Men att gå där och botanisera en stressig vardag är så där roligt. Därför erbjuder nu många handlar möjligheten att packa varorna åt oss. På så sätt kan vi enkelt beställa vad vi vill ha på nätet och plocka upp det dagen efter.

Så här går det till att göra det hos Willys i Malmö.

Hur brukar du köper du dina dagligvaror?

1 gillning

Såg att Willys här har samma grej, inte provat men får testa någon dag.

2014 till 2018 leverans av Mathem, sedan 2018 har jag köpt online och hämtat på ICA. Jag gillar att köpa detta online. Då systembolaget, apotek, djuraffären mm finns där jag hämtar maten så blir det minimala resor

1 gillning

Beställde hem två gånger under karantänen för någon vecka sedan, bra då men kostar 149:- här att få hem maten så inget jag kommer fortsätta med.

Tycker det är rött skönt åka iväg och veckohandla, skrota runt i 45 minuter och lyssna på pod i lugn och ro.

2 gillningar

Åka och handla mat med frun och barn är något som vi gillar att göra. Passar på att ta en fika också och umgås lite. Vi har alla fall så mycket dötid där vi gör separata saker så att handla är en tradition och inte ett nödvändigt ont.

3 gillningar

Vi har hjälp som köper basic varorna och saker på en delad google keep lista.
Sedan brukar jag vilja handla till maten för tycker det är kul att gå i affären och få inseperation.

2 gillningar

Mysigt att hänga med Esse och handla! :slight_smile:

Vi veckohandlar med hemleverans (normalt från ICA) sen pandemin startade och kommer inte sluta med det. Alla basvaror och grunden till ett antal middagar, sen kompletterar vi med specialvaror om det behövs.

1 gillning

Du behöver ju inte ta hemleverans.

Personligen tycker jag det är sjukt smidigt att beställa på nätet och sedan vara köra och hämta upp i skåpen. Slipper gå omkring i den kanske ofta ommöblerade butiken, slippa trängas bland andra människor etc etc.

2 gillningar

Har fördelen att ha en fru som ser det som terapi att åka och handla. Därmed slipper jag :wink:

Haha, fördelaktigt :slight_smile:

Som den klassiska intervjun på stan:

Reportern: Var veckohandlar du helst?
Gubben: Veckohandlar? Du, jag har varit gift i över 50 år…

:smiley:

2 gillningar

Hur många här vet vad som händer när man tar hem en skanner från tex ICA :slightly_smiling_face:

Nu blir jag nyfiken :sweat_smile:

1 gillning

Jag vet iaf vad som händer när en scanner inte checkas ut ordentligt :slight_smile:

1 gillning

Jag vet vad som händer när grabben startar om den

1 gillning

Jag var på ICA för flera år sedan och skulle börja skanna. Då ringer min fru att varmvattenberedaren har sprungit läck. Kastar mig ut ur affären och när jag sätter tillbaka vagnen så ser jag skannern. Inget att göra utan ta med den hem. Började pipa efter en stund, hittade väl inte hem. Efter läckage var under kontroll så tillbaka till ICA och då fick jag säga som det var i förbutiken för skannern var i något standby läge och pep :slightly_smiling_face: