Battlefield 6 genomgår franchisens största speltestning

Från sajten:
image

Efter katastrofen som heter Battlefield 2042 så har EA mycket att bevisa med nästa installation i serien.

Battlefield 2042 hade många problem vid släpp, delvis var spelet inte helt färdigt och hade mycket buggar. En annan sak som fått mycket kritik är spelarmängden på 128 spelare per karta, jämförelsevis är det max 64 spelare i Battlefield V.

Insider Gaming rapporterar att EA genomför den största speltestningen som någonsin gjorts i franchisen tidigare, detta för att försöka undvika ännu ett kaotiskt släpp. Battlefield 6 har hittills speltestats dagligen i över ett år, det kommer även öppnas upp för publik speltestning i början av 2025.

EA och DICE har höga ambitioner med Battlefield 6, inget Battlefield har tidigare haft så stor budget och det är dessutom 4 olika spelstudior som jobbar på spelet.

Ser du fram emot Battlefield 6?

1 gillning

Frågan är hur många uppföljare en spelserie klarar.

Jag tror Battlefield och Call of Duty har en tävling

Har inte du slutat tänka än? Med vänlig hälsning, ChatGPT.

1 gillning

Jag har alltid gillat BF mer än COD och har lagt så sinnesjukt mycket timmar i de gamla spelen men allt dog fan när EA köpte Dice. Hoppas verkligen 6:an blir så bra som jag hoppas och att de hittar tillbaka till sina rötter.

Samma här, förutom Modern Warfare storyn som har en speciell plats i mitt hjärta.
Men älskade alltid att svenska Dice gjorde det… men skit med att EA köpt upp dom som du säger.
Det verkar verkligen som att dom försöker tänka ”player first” denna gången, lägger enormt mycket tid vid speltestning som sagt och pengar dessutom.
Time will tell :blush:

1 gillning

Ser gärna en uppföljare till bf bad Company med samma underbara humor det var i första.

2 gillningar