Bästa TV-streaming app till Apple TV?

Har i dag Comhem play och det blir ofta sämre bild så den får buffra till så blir det bra en liten stund. Aldrig något sånt problem på youtube eller annan streamingtjänst. Upplever ni samma ? Vilken tycker ni är absolut bäst?

  • Comhem Play
  • Telia Play
  • Telenor Play
  • Allente

0 röster

Har lämnat TV helt. Om det skulle behövas, har jag SVT och SR appar i Apple TV.
Film och serier ser jag via Apple TV+, Disney mfl.

1 gillning

Svårt att säga, kör bara Telia Play eftersom det är den tjänsten som jag har. Kan inte jämföra med de övriga. Däremot så upplever jag inte problemet som du beskriver. Det rullar på.

Betyg i App Store:

Allente: 1,5
Comhem Play: 4,4
Telenor Stream: 1,8
Telia Play: 2,4

Då måste man ha provat alla fyra alltså, hmm. :wink:
Använder ingen av dessa, använder streamingtjänster så som Discovery+, HBO Max, Viaplay, SVTPlay etc.

Plex är bäst

Vad ska vara fördelen med att ha tjänster från dessa typiska leverantörer istället för C More, Disney, HBO etc?

Enda fördelen är väl att de kan zappa mellan SVT, TV4 och Kanal 5 i samma app i stället för att byta mellan till exempel C More och Discovery+.

Jag har Telenor Stream den funkar nog bra men jag använder den aldrig. Gillar inte upplägget i den.

Ah, ok

Jag har så oerhört lite intresse av dessa gammelkanaler så det saknar jag inte. Kan se på dem om så önskas, dock.

1 gillning

Vi har Telenor, har inte testat de andra så kan inte säga vilken som är bäst.
Men Telenor gör det den ska iaf, visar dum-tv.

1 gillning

Är väl egentligen 4an man vill åt ibland. Frugan gillar idol/så mkt bättre osv

Jag sj kollar sjukt sällan på tv också.

I så fall är det C More ni ska skaffa. De har utöver TV4:s kanaler även alla deras tv-program utan reklamavbrott. ”Så mycket bättre” kan ni t.ex. se när ni vill på lördagen utan reklam och behöver inte vänta till klockan 20:00.

Paketet heter C More Standard och kostar 139 kr/månad.

2 gillningar

Varför inte bara använda TV’4s app då?

Är väll ingen live tv på den? Eller är det de?

Nej, men de programmen du nämnde finns ju där och går att se samtidigt som de sänds.

Kör du Ethernet?

Fortfarande är det bara Comhems som fuckar. Provar jag cmore med samma kanal så fungerar de perfekt :rofl:

Yes, men kör du Ethernet?

svar nej, för bökigt.