Bästa smarta termostat till…

Köpt villa, ska renoveras. Installation av fjärrvärme blir det, och vi behöver byta våra termostater. Länge varit sugen på smarta termostater, men vilket av alla märken ska man välja?

Räcker med styrning från element? Eller ska man ha nån smart styrning även på fjärrvärmen?

Företagen skriver att det är upp till 30-37% besparing att använda sig av smarta termostater.

Kan tyvärr inget om fjärrvärma och hur man ska tänka där, men om du kan få denna att passa så är ju denna den absolut snyggaste i alla fall :slight_smile:

1 gillning

@esse vad säger du.

Jag får betalt för att säga Wiser. Just nu 25% rabatt hos M.nu med koden wiseresse23

Kan inte bestämma mig…..

Använder själv Tado och har fjärrvärme, fått ner förbrukningen ca 25-30%.

1 gillning

Ah najs :slight_smile: är det nån månadskostnad att använda Tado?

Hur har du ställt in dom för att spara? Tänkte om det är nån automation

Har satt automation , typ schema att dra ner när vi inte är hemma osv. Finns en funktion som går på gpsen men är lite för paranoid för att ge den infon.

Gratis att använda med grundfunktioner, har ett tillägg som kallas auto-assist som kostar 279 kr/år som jag har, de är främst för att stötta tjänsten. Dock för den lite små automationer som ex slå av elementet om den misstänker att fönstret är öppet och sånt, vilket är trevligt.

Största vinsten tycker jag är att de är hyfsat jämn temperatur i hemmet, speciellt nu på våren. De är inte tusen grader hett när solen ligger på och iskallt när det är kväll. Var ett jäkla rattande tidigare.