Bästa ljudboksappen?

Smart speed är att den på ett smart sätt också kortar ner olika små (konst)pausar.

1 gillning

För tillfället, eller framöver, har du en BookBeat Premium-prenumeration tillsammans med 2 extra profil(er) för 49 kr/mån per extra profil. Från och med den 11 maj 2022 kommer en prisändring träda i kraft som innebär att du istället kommer betala 89 kr/mån per extra profil.

Galen prishöjning.

Samtidigt:

Fast att dom har ökad intäkter innebär ju inte att företaget går bra :slight_smile:

Och inte heller att de har bästa ljudboksappen, med tanke på topic.

Tänkte väcka denna tråden till liv.
Trött på poddar för det pratas fan bara om relationer, barn och all sån skit som jag inte orkar lyssna på så tänkte skaffa ljudboksapp istället. :sweat_smile:

Föredrar böcker på engelska, läser väldigt sällan på svenska.
Vill helst ha unlimited så jag kan ha igång när jag sover.
Vilken gillar ni bäst?

Det beror väl helt på vilken podd du lyssnar på.:wink:
Utbudet är ju enormt.

Flera olika men spelar nästan ingen roll vad man lyssnar på för kommer typ dit ändå. :joy:
Känner bara att jag vill lyssna på sånt som är overkligt istället så är det bra sen.

Frun och jag körde Storytel i många år men sade upp det när vi inte lyssnade så mycket.
Helt okej app och fast kostnad för obegränsat lyssnande. Har både svenska och engelska titlar.

Provade för ett tag sen Book Beat eftersom jag ville lyssna på en bok. Dom ändrade dock modell för ett tag sedan där man betalar beroende på hur många timmar man lyssnar. En modell jag tycker är värdelöst eftersom jag ofta lyssnar olika mycket olika månader.
Book Beat-appen är dock okej.

1 gillning

Ja, kollat lite på dom olika och det verkar väldigt kasst faktiskt. Vill att det ska vara fast kostnad och unlimited.
Men då verkar det typ vara Storytel eller Nextory?

Va!? Vi har kört BookBeat länge och jag har inte sett något om detta. Går jag in för att ändra prenumeration så finns det Basic 20 timmar/månad, Premium 100 timmar/månad och Unlimited som är obegränsat.

Jag föredrar också böcker på engelska så kör Audible. Är inte unlimited där utan man får 1 eller flera tokens beroende på medlemskap. En token byter man sedan mot en bok och säger man upp medlemskapet så får man behålla böckerna.
Jag kör med en token i månaden. Det brukar vara vad jag hinner med på en månad. Om jag har blivit klar tidigare och inte kan vänta tills jag får nästa token så brukar man kunna köpa tokens till ett bra pris.

1 gillning

Hittar ingen unlimited när jag går in.

Tror inte det dyker upp förrän man blivit kund:

Nya användare väljer nämligen sällan det obegränsade alternativet (över 100 timmar) idag.

– Därför lägger vi framåt fokus på att lyfta de tidsbegränsade prenumerationerna som huvuderbjudandet där vi kan erbjuda attraktiva prisnivåer när användarna registrerar sig. För den som lyssnar eller läser mycket kommer det fortfarande gå att uppgradera till obegränsat när du väl blivit betalande användare och vill lyssna mer än 100 timmar per månad, men det blir mer av en nischprodukt för den som inte kan få nog snarare än kärnan i erbjudandet.

https://www.boktugg.se/2022/08/23/bookbeat-gor-tidsbegransade-abonnemang-till-huvudprodukter/

1 gillning


Blev Storytel, två månader halva priset. :woman_shrugging:

1 gillning

Körde Storytel rätt många år. Deras app var rätt dålig tycker jag. Den uppdaterades sällan med ny funktionalitet. Historik på lyssnad böcker var också kass. Tog man bort en bok från sin bokhylla efter man lyssnat på den fanns ingen historik att man hört den. Var rätt ofta man undrade om man läst boken eller ej

Kör Nextory just nu. Appen är trevligare, men saknar just nu en del böcker från förlag som Storytel äger. De har haft någon form av kontraktstvist. Klassiska Viaplay sagan, vi höjer priset. Motparten vill inte betala den höjningen så är man utan innehåll.

1 gillning

Tack för din input!
Jag tänker att jag kör Storytel i två månader (halva priset) och sen kan jag byta.
Har aldrig använt ljudboksappar innan så har verkligen ingen koll.

Har nu testat både Storytel och Nextory, kändes som mycket pengar och jag hittade aldrig vad jag ville läsa förutom vissa få fall.

Tillhörande är väl att jag föredrar att läsa på engelska och helst någon typ av fantasy.

Skaffade Audible efter något erbjudande om halva priset under tre månader och jag älskar det!!! Alla böcker jag vill läsa eller älskar finns där, sen att man äger böckerna efter man lagt en credit är ju fett Nice då jag som person gärna lyssnar på sånt jag redan lyssnat på när jag ska sova eller liknande.

I vilket fall är det billigare än att köpa ljudböcker på exempelvis iBooks.
Jag köper en hel del böcker på iBooks men kör även ljudböcker simultant.

Så om man älskar att läsa på engelska och fantasy kan jag verkligen rekommendera Audible.
Dom har rätt bra poddar med genom plus samt böcker.

3 gillningar

Var massa tveksam till detta först men så sjukt bra!

1 gillning

Jag kör enbart storytel. Har gjort det i närmare 10 år. Nu har de ÄNTLIGEN löst en Apple Carplay app också, så har egentligen inte mycket att klaga på. Brukar lyssna på cirka en bok i veckan.

Om du gillar att blanda läsa och lyssna samma bok så har Audible/Amazon synk mellan ljudböcker/Kindle. De kallar det för Whispersynk och det står det på böckerna om de stödjer det. Har gjort det på några tegelstenar till böcker och det fungerar riktigt bra.

Audible har de senaste åren fått flera Audible-only böcker. Det är böcker som författare har skrivit just för ljudboksformatet. Har inte märkt någon större skillnad men antar det mest har att göra med hur de lägger upp dialogen.